رییس سازمان محیط زیست بابیان اینکه طرح تنفس ده ساله جنگل رااجرایی می کنیم گفت:باید اجازه دهیم منابع طبیعی درشرایط عادی تنفس کنندوازهمه فعالان صنایع چوب درخواست داریم نیازهای خود راباواردات تأمین کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، معصومه ابتکار در برنامه نگاه دو (شبکه دو سیما) با بیان اینکه هیچ نوع طرح توسعه ای بدون توجه به ارزش های زیست محیطی، ارزشی ندارد ، گفت: دولت توجه جدی و منظم به شاخصهای حفاظت از محیط زیست دارد و طرحهای این حوزه در مسیر توسعه پایدار تقویت خواهد شد.

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه همه ما مسئول حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و زیست محیطی هستیم تا حقوق آیندگان نیز تأمین شود ، گفت: لایحه ای با همکاری سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در دست تدوین است که تلاش می کنیم برای مدتی هرگونه بهره برداری از عرصه های جنگلی اعم از اقتصادی و تجاری و غیرقانونی و تخریبی حذف شود.

او افزود: باید اجازه دهیم منابع طبیعی در شرایط عادی تنفس کنند و از همه فعالان صنایع چوب درخواست داریم نیازهای خود را با واردات تأمین کنند به ویژه روسیه ظرفیت خوبی برای صادرات چوب به ایران دارد.

ابتکار گفت: دولت هم هیچ مانعی برای واردات چوب ندارد و امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها و نهادها و همچنین سازمان های مردم نهاد بتوانیم از تخریب و کاهش عرصه های جنگلی جلوگیری کنیم و همزمان باید طرحهای تقویت شاخص های زیست محیطی در همه عرصه های منابع طبیعی اعم از جنگل ، مرتع و مناطق حفاظت شده مدنظر همه قرار گیرد.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: در زمینه مدیریت پسماندها نیز تسهیلات خوبی در دولت تصویب شده است و در استانهای شمالی هم از زباله سوزهای ویژه برای تولید انرژی استفاده می کنیم که استقبال خوبی هم از سوی سرمایه گذاران شده است.

20102
کد خبر: 330008

وب گردی

وب گردی