عضو اتحادیه بنکداران موادغذایی، با اشاره با بانک اطلاعاتی 2300 قلم موادغذایی و پشتوانه کارشناسی قوی تعهد مالی و صنفی این تشکل گفت: قیمت حبوبات در هفته های اخیر به دلیل کاهش برداشت و خشکسالی افزایش یافته، اما نرخ برنج وارداتی به دلیل افزایش عرضه کاهش داشته است.


به گزارش ایسکانیوز، قاسمعلی حسنی در مصاحبه با رادیو اقتصاد، گفت: به جز حبوبات (مانند لپه و نخود) در همه اقلام ، فراوانی عرضه در بازار مشاهده می شود و بازار براساس قیمت واقعی به خوبی تنظیم می شود و بازار کالاها و محصولات غذایی ظرفیت افزایش قیمت را ندارد.


حسنی اظهار داشت: ما توان لازم را در سراسر کشور برای تامین و توزیع موادغذایی و کالاهای اساسی داریم و شرایط عرضه مازاد هم اجازه نمی دهد قیمت کالاها به طور غیر واقعی و گران تر تعیین شود.


رئیس سابق اتحادیه کشوری بنکداران موادغذایی، گفت: با توجه به مازاد عرضه مواد غذایی و کالاهای اساسی نه فقط قیمت ها تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد بلکه امروزه انتخاب مشتریان و خریداران هم بیشتر است و آنها هستند که در تحولات قیمتی تاثیر می گذارند.


قاسمعلی حسنی، پیش از این هم با انتقاد از برخی جایزه های تبلیغاتی کلان و قیمت سازی ها، گفت: بهتر است به همه مردم جایزه دهیم و قیمت ها را به خاطر تبلیغات افزایش ندهیم.


حسنی گفت: اگرچه بازار مواد غذایی در جهان دچار رکود است اما در داخل رکود نداریم و مردم فقط متناسب با نیازهای روازنه خریداری می کنند و شهروندان فقط به میزان نیاز روزانه یا چند روزه خریداری می کنند و از خریدهای فله ای و چند ماهه خبری نیست.

401
کد خبر: 331081

وب گردی

وب گردی