دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران تصریح کرد: هیچ یک از اعضا مشمول این که کمیسیون ماده 10 احزاب صلاحیت آن ها  را رد کنند، نیستند اما به قانون تمکین خواهیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، اولین نشست خبری حزب اتحاد ملت  صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و  علی شکوری‌راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در این جلسه گفت:  بنا بود در نخستین جلسه همه رسانه های موافق و مخالف دعوت شوند . امیدوارم این جلسه فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با همه باشد.

 با کمیسیون ماده 10 تعامل می کنیم

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در پاسخ به این سوال که گفته می شود کمیسیون ماده ده احزاب در پی لغو مجوز این تشکل است، گفت: روندکاری با کمیسیون ماده ده احزاب طی و مجوز صادر شده است.برای اعلام اسامی شورای مرکزی تا هفت آبان مهلت دارد است.
شکوری راد صدور پروانه فعالیت را محل مناقشه دانست و افزود: از نظر ما بر اساس قوانین موجود مانعی برای تایید صلاحیت شورای مرکزی حزب نیست ولی اگر سلیقه ای عمل کنند گفت و گو و تلاش می کنیم با تعامل به نتیجه مشترک برسیم اما فعالیت خود را متوقف نخواهیم کرد. به طور قانونی به کار خود ادامه می دهیم و دلیلی نمی بینیم این موضوعات حزب را از ادامه کار باز دارد.

رقیب هیچ اصلاح طلبی نیستیم

در بخش نخست این نشست، شکوری راد گفت: ما ملتی 78میلیونی هستیم ؛ امکانات این سرزمین متعلق به همه است و آنها هستند که صاحب اختیار کشور هستند ، مردمی که به دنبال انقلاب عظیم حکومتی را سرنگون کردند و علاوه بر اینکه جمهوری را انتخاب کردند اسلامی را نیز به آن الحاق کردند.

دبیرکل اتحاد ایران اسلامی اضافه کرد: البته به این موضوع بسنده نکردند و قانون اساسی را به عنوان میثاق ملی انتخاب کردند و این قانون اساسی است که به ما می گوید چگونه رفتار کنیم و در انتخابات چه کسانی را سر کار بیاورند وزمامداری را به آنها بسپارند.
شکوری راد گفت: به دنبال آن هستیم که چگونه نظام شکل گرفته بر اساس قانون اساسی پاسداری شود. دوره های زیادی را پشت سر گذاشتیم، تجربیات زیادی آموختیم که با استفاده از این تجربه ها این دهه را رقم بزنیم. تجربه کردیم روی اصول محکم باشیم و اجازه ندهیم حاشیه بر متن حاکم شود.
دبیرکل اتحاد ایران اسلامی اظهار داشت: دست همکاری به سمت هر اصلاح طلب دراز می کنیم. ما رقیب هیچ اصلاح طلبی نیستیم و مسیر را با هم می پیماییم و تلاش می کنیم مخالفین را یک فرصت قلمداد کنیم چرا که آنها اجازه می دهند پایه های خود را محکم کنیم و با ابن رویکرد افق آینده روشن است.
شکوری راد ادامه داد: جزب ما تجربه نویی را برای جامعه خواهد داشت. این حزب به دنبال گشایشی که در انتخابات 92پیش آمد. باید بیندیشیم که اگر فرصتهایی از دست رفت با این گشایش ظرفیت جدیدی خلق کنیم.

وی افزود: امروز مواجه با تقاضاهای بیشمار برای پیوستن هستیم ولی حزب ما نوپاست و مواضع آن در مرامنامه و افنتاحیه اشاره شد ولی هنوز ممکن است در برخی زمینه ها هم فکری لازم صورت نگرفنه ونتوانیم آن را در حزب اعلام کنیم.
در چارچوب حرکت اصلاح طلبان حرکت می کنیم
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران به انتخابات سال 92 اشاره کرد و گفت: در این انتخابات گشایشی پدید آمد و فرصتی شد تا بیندیشیم اگر ظرفیت ها محدود شد، فرصت ها را از دست ندهیم؛ به دنبال گشایشی که در انتخابات 92 به دست آمد به دنبال تبیین فرصت ها هستیم.

شکوری راد یکی از برنامه های حزب متبوعش را استفاده از ظرفیت نیروهای زبده ای دانست که ساماندهی تشکیلاتی جدیدی نداشته اند و افزود: ما ظرفیت جدیدی برای این نیروهای کارآمد و زبده هستیم و به همین دلیل است که می بینیم تقاضاها برای عضویت در حزب زیاد بوده و امروز هم با افزایش تقاضاهای بی شمار برای پیوستن به این حزب مواجه هستیم که باید فرصت کرده و به آن ها پاسخ دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه حزب اتحاد ملت برای این انتخابات مجلس چیست؟ گفت: موضوع انتخابات به طور جدی مورد بحث قرار نگرفته اما طبق رویکرد کلی در چارچوب حرکت اصلاح طلبان و هماهنگ با آنان حرکت می کنیم.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران با تاکید بر این که رقیب هیچ حزب اصلاح طلبی نیستیم، ادامه داد: دست یاری به سوی اصلاح طلبان دراز می کنیم و تصور می کنیم اصلاح طلبان با این انسجام می توانند در انتخابات آینده نقش آفرینی داشته باشند.

حزب و خودمان را پاسدار نظام و ارکان آن می دانیم

شکوری راد در پاسخ به پرسش خبرنگاری که نسبت به ترکیب شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران موضع گرفته و آن را اعضای مشارکت معرفی کرد و نگاه حزب اتحاد ملت را درخصوص فتنه 88 و نقش شورای نگهبان و سلامت انتخابات پرسید؟ گفت: رویکرد ما پرداختن به مسایل گذشته و تلخ و شیرینی هایی که وجود داشته و بیشتر آن نیز تلخ بوده است، نیست بلکه نگاه ما به آینده است.

وی اضافه کرد: در سال 88 حزب اتحاد ملت ایران اسلامی وجود نداشت که بخواهد اظهارنظر کند.
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران خاطرنشان کرد: در مورد واژه ای که برای حوادث سال 88 به کار می برید در متون حقوقی ما فتنه تعریف نشده است و ما دریافتی از این واژه نداریم. ما حزبی هستیم که بنای خود را بر قانون گذاشته ایم و هر چیزی که قانونی باشد به آن تمکین می کنیم؛ خودمان و حزب را پاسدار نظام و ارکان آن می دانیم.

دستاورد نظام است که هیچ جریان سیاسی نمی گوید در انتخابات شرکت نمی کنیم

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران تصریح کرد: ما معتقدیم ارکان نظام باید به گونه ای عمل کنند که جایگاه آنان معقول بماند؛ کمک می کنیم این قضاوت ها و بی اعتمادی ها از بین برود و مردم به ارکان نظام اعتماد لازم را داشته باشند.

شکوری راد ادامه داد: به نظر من، در سال 92 توجه ویژه ای از جانب مردم و ارکان نظام شد تا خاطرات تلخ گذشته زدوده شود و نتیجه انتخابات 92 نیز به گونه ای بود تا مردم به انتخابات آینده نیز توجه کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ یک از جریان های سیاسی این را مطرح نمی کنند که در انتخابات شرکت کنیم یا نکنیم بلکه این موضوع مدنظر نیست و این دستاورد نظام و ارکان آن محسوب می شود.

سال 92 را نقطه آغاز می دانیم

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران به انتخابات گذشته اشاره کرد و افزود: در انتخابات گذشته نجابت مردم ما به اندازه ای بود که وقتی نشانه ای را دریافت کردند به همان نشانه روی خوش نشان دادند و ما نقطه آغاز را 92 می دانیم؛ گذشته را نمی گوییم به یاد نمی آوریم بلکه به رخ نخواهیم کشید.

شکوری راد تصریح کرد: کش دادن تلخ کامی های گذشته به صلاح کشور نیست؛ نمی گوییم نباید پرداخت ولی در رویکردها به آینده توجه داریم.

بهتر است دیدگاه های مخالف سعه صدر داشته باشند 

وی در پاسخ به این پرسش که تبلیغات زیادی علیه حزب اتحاد ملت ایران وجود دارد و برخی امکان لغو مجوز و یا شایعات دیگری را مطرح می کنند؟ گفت: این تبلیغات از سوی رقبای سیاسی علیه ما غیرطبیعی نیست چرا که آن ها احساس می کنند نیروی توانمندی پا به عرصه گذاشته و می خواهند خود را با این حرف ها و یا شایعات دلداری دهند؛ از سویی دیگر خواهان آن هستند تا دستگاه هایی را که در قبال دادن مجوز به کار قانونی خود پرداخته اند، هراسناک کنند.

شکوری راد ادامه داد: این رقبای سیاسی می خواهند با تبلیغات خود دستگاه هایی را که مجوز داده اند را وادار به عقب نشینی کنند و ما نیز می دانیم که مخالفان سرسختی نسبت به حزب داریم.

وی اضافه کرد: البته مخالفان ما هم سرسخت هستند و علت آن هم این است که جدی گرفته اند؛ البته جدی هم هستیم چرا که نیروهای زبده ای را جذب کرده و مجموعه ای توانمند تشکیل داده ایم.
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران تصریح کرد: سیاست درستی نیست که رقبای سیاسی به جای استدلال های سیاسی با تهمت و برچسب پیش بروند و با ایجاد هراس رقبای خود را از صحنه به در ببرند.

شکوری راد خاطرنشان کرد: کشور ما متکثر است و جناح های سیاسی به رسمیت شناخته می شوند و همه باید سازوکارها را به رسمیت شناخته و مورد توجه قرار دهند.

وی در توصیه ای به مخالفان حزب متبوعش گفت: بهتر است دیدگاه های مخالف سعه صدر داشته باشند و به جای تهمت به استحکام پایه های خود بپردازند و تحلیل ارایه دهند؛ علت آن که برخی مخالفان ضعیف مانده اند این است که از رانت قدرت برخوردار بودند و کسی که این گونه باشد کمتر به فکر تقویت خود می افتد؛ بهتر است مخالفان به فکر تحکیم پایه های سیاسی و تحلیلی خود بروند.

حزب اتحاد ملت ایران محوریت خاتمی را به رسمیت شناخته و تقویت می‌کند

دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران در پاسخ به این پرسش که آیا حزب متبوعش با رییس دولت اصلاحات نیز رابطه ای دارد یا خیر گفت: حزب اتحاد ملت خود را اصلاح طلب می داند و خاتمی را رهبر اصلاحات می داند.

شکوری راد ادامه داد: حزب اتحاد ملت ایران محوریت خاتمی را به رسمیت شناخته و تقویت می‌کند؛ اعضا ارتباط خوبی با وی دارند که حتی شاهد بودیم در کنگره نیز پیام وی قرائت شد.  یقینا حزب اتحاد ملت ایران ارتباط منسجم تری با خاتمی در آینده برقرار می کند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در پاسخ به این پرسش که نظر شما نسبت به محدودیت های مطرح شده برای حجت الاسلام خاتمی چیست؟ گفت: این محدودیت ها برای خاتمی توجیه پذیر نیست چرا که این محدودیت اگر مجازاتی برای وی است باید در دادگاه صالحه مطرح شده باشد.

شکوری راد افزود: طبق اصل 36 قانون اساسی مجازات باید براساس قانون و در دادگاه صالحه انجام شود و اگر این مجازات است باید تفهیم اتهام در دادگاه انجام گرفته شود.

وی تصریح کرد: اما اگر محدودیتی برای رسانه ها در این زمینه مطرح است باید گفت که تخلف آشکار از قانون مطبوعات صورت می‌گیرد و این کار مغایر قانون اساسی و قانون مطبوعات است؛ نمی توان هیچ روزنامه ای را وادار به چاپ مطلبی کرد و یا آن را از مطلبی بازداشت.

دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران با بیان این که شورای عالی امنیت ملی نیز گفته که چنین تصمیمی در مورد خاتمی نگرفته است، گفت: این موضوع باید روند قضایی داشته باشد و اگر مقامات کشوری روزنامه ای را وادار به این بحث ها کنند 6 ماه تا 2 سال از خدمات دولتی منفصل می شوند؛ یکی از روزنامه ها باید پیش قدم شده و در این خصوص شکایتی را مطرح کند تا آن کسی که اعلام کرده خاتمی ممنوع التصویر است، محاکمه شود و 6 ماه تا دو سال از خدمات دولتی منفصل شود.

شکوری راد ادامه داد: متاسفانه کسی از مطبوعات در این زمینه شکایتی نکرده و روند قضایی در این خصوص اتفاق نیفتاده است.

وی در خصوص این پرسش که اگر کمیسیون ماده 10 احزاب برخی اعضای حزب متبوعش را رد صلاحیت کند، چه می کنید؟ گفت: ما به قانون تمکین می کنیم؛ ممکن است در جایی اعتراض کنیم ولی رفتار قانونی داریم و تعامل خواهیم کرد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: با کمیسیون ماده 10 احزاب در وزارت کشور تعامل می‌کنیم و اگر در زمینه ای اصراری داشته باشند به وظیفه قانونی خود عمل می کنیم.

شکوری راد تصریح کرد: هیچ یک از اعضا مشمول این که کمیسیون ماده 10 احزاب صلاحیت آن را رد کنند، نیستند اما به قانون تمکین خواهیم کرد.

پاسخگوی فشارهای امنیتی وقضایی هستیم

دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پاسخ به اقدامات حزب نسبت به فشارهای امنیتی وقضایی گفت: بخش عمده ای از این فشارها تبلیغی بود که در 48 ساعت اولیه اوج گرفت و بعدا فروکش کرد . رسانه هایی که چنین هجمه هایی را انجام می دهند دریافت درستی از موضوع نداشتند.

شکوری راد افزود: در کنار هجمه های تبلیغی فشارهای امنیتی وقضایی وجود داشت ولی فکر می کنیم خیلی مهم نیست و ما نیز پاسخگوی آنها هستیم چراکه بنای ما برتعامل است .

در جناح مقابل عقلایی هستند که رویکرد مثبت دارند

وی درپاسخ به برنامه های حزب اتحاد ملت ایران اسلامی علیه خط تبلیغی که فراتر از حرکت رسانه ای ایجاد شده است ، افزود: این حزب آمده که بماند نه اینکه زود برود . بنابراین برای باقی ماندن در عرصه سیاسی تلاش خواهیم کرد و این اقدامات گاهی با پاسخگویی و گاهی با تعامل همراه خواهد بود .

دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اضافه کرد: معتقدم آتش تهیه هجمه های تبلیغاتی که ریخته می شود براساس سیکل معیوبی است که توسط افراطیون به این مرحله رسیده است که از ابتدا مسیر درستی را طی نکرده اند.به همین خاطر هر یک زیر پای دیگری را خالی می کند و این اقدامات دستاوردی برایشان نداشته و سبب شده که امروز افراطیون در جامعه به حاشیه رانده شوند .

وی گفت : این خط تبلیغی از سال 92 با تبلیغات و فراخوان افراطیون صورت گرفت ولی پاسخ درستی از سوی جامعه دریافت نکرد و این اقدامات دستاوردی برای افراطیون نداشته است .

دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: این حزب ظرفیت اصلاح طلبی مناسبی دارد که اقدامات طرفهای مقابل را به جای تهدید ، فرصت می داند و تلاش می کند این فرصت را به آنها بشناساند.

شکوری راد افزود: افرادی در جناح مقابل هستند که عاقل اند و رویکردها را متوجه می شوند به همین دلیل غیر از افراطیون واکنش هایی از اصولگرایان معتدل نیز به صورت سکوت یا مثبت دیده می شود.

 التیام حوادث سال 88 به نفع کشور است

وی در پاسخ به اقدامات حزب اتحاد نسبت به تغییر دیدگاه ها و نظرات افراد نسبت به سال 88 و انتخابات 92 ، گفت: در مورد حوادث سال 88 نقطه نظرات زیادی اعلام شده است و ما تاکنون نه کسی را وادار کردیم و نه خواهیم کرد که مواضع خود را در قبال این موضوع اعلام کند یا تغییر دهد.

دبیر کل حزب اتحاد ملت افزود: اگر بخواهیم راجع به تقسیم بندی سال 88 و بعد از آن صحبت کنیم باید به نقطه عطفی اشاره کنیم که همان انتخابات سال 92 است . از نظر ما ماجراهای قبل وبعد از آن متفاوت است چراکه براساس این نقطه عطف تحلیل خود را اعلام می کنیم و انتظار نداریم که افراد نظرات خود را نسبت به حوادث سال 88 عوض کنند.

شکوری راد افزود: ما از کش دادن موضوع پرهیز داریم و معتقدیم حوادث سال 88 مانند استخوان لای زخمی برای کشور و ملت است که بهتر است این زخم التیام یابد و کسانی که مانع این التیام هستند با تداوم حبس و حصر و ارائه برخی موضوعات به دنبال کش دادن حوادث هستند.

وی اضافه کرد: جامعه در حرکت به سمت آینده ای است که به دنبال مذاکرات هسته ای و توافقات بدست آمده و فصل جدیدی را برای کشور ایجاد کرده است. کش دادن این حوادث تلخ کامی به بار خواهد آورد .

کمپین حضور 100 نماینده زن در مجلس را تایید می کنم

دبیر کل حزب اتحاد ملت در پاسخ به برنامه های حزب برای زنان نیز گفت : زنان نیمی از جامعه هستند و در سالهای گذشته رشد قابل توجهی در نیمه مردم اتفاق افتاده است و اگر در گذشته موقعیت زنان در مقایسه با مردان پایین تر بوده الان قابلیت زنان در زمینه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی بیش از گذشته است .

شکوری راد افزود: باید فرصتهای بیشتری برای زنان فراهم شود که قابلیتهای خود را به ظهور برسانند. این حزب قائل به تبعیض مثبت است و در کنگره حزب نیز به سهم 25 درصدی زنان رسیدیم تا جایگاه خود را در جامعه بدست آورند .

وی ادامه داد: در انتخابات اینده این موضوع مطرح است که کمپین زنان برای حضور 100 نماینده زن در مجلس راه اندازی شود. من این موضوع را تایید می کنم و به آن می پیوندم چراکه این امتیاز دادن به زنان نیست بلکه برخوردار کردن زنان برای استفاده از توانمندی بزرگی است که در جامعه وجود دارد .

دستگاه های اجرایی ونظارتی مطابق قانون اساسی عمل کنند

دبیر کل حزب اتحاد ملت در پاسخ به وضعیت اصلاح طلبان در نبود چهره های شاخص و عملکرد شورای نگهبان گفت: همانطور که رییس جمهوری نیز بیان کردند با معضلی بنام نظارت استصوابی مواجه هستیم که با روح قانون در تعارض است چراکه مردم به قانون اساسی رای ندادند که از خود سلب اختیار کنند و نباید اختیار انتخاب افراد از مردم گرفته شود .

شکوری راد با بیان اینکه مسئولان حاکم مردم نیستند بلکه کارگزار آنها هستند ، افزود: قانون اساسی 77 اصل دارد که همه آنها اصل هستند بنابراین قانون باید به صورت متوازن اجرا شود ودر فصل سوم که مربوط به حقوق ملت است باید همان حقوقی که برای شورای نگهبان در نظر گرفته شده اجرا شود و نه اینکه تفسیری شود که حقوق ملت از بین برود.

وی اظهارداشت: برخی فکر می کنند قانون اساسی حق حاکمان و حد مردم است یعنی مردم به کسی رای دهند که شورای نگهبان انتخاب و تایید کرده در صورتی که اینطور نیست قانون اساسی حق مردم است و حد دیگران را مشخص کرده تا به حقوق مردم تعرض نشود .

دبیر کل حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه قانون اساسی حد صاحبان قدرت و حاکمان است از جمله اینکه شورای نگهبان براساس قانون اساسی نظر دهد، گفت: اجرای صلاحیت افراد برعهده هیات های اجرایی است و اگر فردی شکایتی نسبت به تضییع حقوق خود داشت می تواند از طریق شورای نگهبان برای استیفاء حقوق خود اقدام کند .

شکوری راد با بیان اینکه به نظر او سخنان رییس جمهوری و وزیر کشور در این زمینه درست بوده است، افزود: مداخله شورای نگهبان به دومرحله ای شدن انتخاب افراد می انجامد ضمن اینکه احراز صلاحیت افراد می تواند به سلیقه آلوده شود .

دولت حاضر را برآمده از آرای اصلاح طلبی می دانیم

شکوری راد در پاسخ به رابطه حزب اتحاد ملت با دولت یازدهم خاطر نشان کرد: احزاب برای ساماندهی افراد جامعه و مشارکت سیاسی بوجود می ایند و اگر مشارکت نهادینه شود موثر خواهد بود در غیر اینصورت مشارکت سیاسی در حداقل خود انجام می شود .

وی افزود: احزاب وظیفه برنامه ریزی و کادرسازی را برعهده دارند و فعالیت آنها معطوف به کسب قدرت براساس برنامه ها است .

دبیر کل حزب اتحاد ملت اضافه کرد: نسبت احزاب با دولت برای این منظور است که اگر حزبی همسو با دولت باشد آن را تقویت کند واگر همسو نبود از دولت نقد سازنده داشته باشد که این نقد برای دولت فرصت و نعمت است و نسبت حزب با دولت نسبت اتحاد وانتقاد است .

شکوری راد با اشاره به اینکه دولت حاضر دولت اصلاح طلب نیست ،اظهارداشت:ما انتظار دولت اصلاح طلبی را از دولت یازدهم نداریم ولی آن را بر آمده از آرای اصلاح طلبی و دستاورد خود می دانیم هرچند به عملکرد آن انتقاد می کنیم از آن حمایت هم می نماییم .

اتحاد حساسیتی نسبت به ندا ندارد

شکوری راد در پاسخ به سوالی مبنی بر حساسیت حزب اتحاد ملت نسبت به حزب ندا که خود را نسل دوم اصلاح طلبان معرفی کرده ، گفت :حزب اتحاد هیچ حساسیتی نسبت به حزب ندا ندارد و آن را اصلاح طلب می داند و با آنها تعامل خواهد داشت .

وی افزود: بسیاری از اعضای حزب ندا از دوستان حزب اتحاد هستند و فضاسازی هایی که برای اختلاف میان دو حزب صورت گرفته تاثیری در ارتباط آنها نخواهد داشت . بنابراین هر حزبی حق دارد از خود تعریف ارائه دهد و اگر منجر به نفعی و چالشی با دیگران شود مشکلی ایجاد نخواهد شد. حزب اتحاد مشکلی از این بابت که حزب ندا نسل دوم اصلاح طلبان خود را معرفی کند ندارد.

دبیر کل حزب اتحاد ملت درپاسخ به برخی تفرقه افکنی ها میان گروههای اصلاح طلب نیز گفت : نقش افرینی این حزب دراینده سیاسی به انسجام اطلاح طلبان کمک خواهد کرد و هرگز شاهد نخواهیم بود که ظهور و بروز حزب اتحاد موجب اختلاف درون جبهه اصلاحات شود .

شکوری راد افزود: با هر عیار اصلاح طلبی تعامل می کنیم و نیامده ایم که جای حزبی را تنگ کنیم بلکه برای گسترش عرصه اصلاح طلبی آمده ایم و حول محور اصلاحات فعالیت خواهیم کرد.

وی در جواب به سوالی درباره برنامه های حزب اتحاد در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت : در حزب اتحاد بحث مستوفی در خصوص مجلس دهم پیش نیامده است و نمی توان بیان دقیقی داشت . برآورد من از نظرات دوستان اینست که در انتخابات اینده خود را متحد طبیعی اصولگرایان معتدلی که از دولت حمایت می کنند می دانیم ولی اینکه در ائتلافی رسمی قرار بگیریم نمی توانم اظهار نظر کنم .

وی افزود: بطور طبیعی ائتلافی از جهت همگرایی شکل خواهد گرفت و در جاهایی که افراطیون به عنوان رقیب حضور داشته باشند ائتلاف به همگرایی بیشتر خواهد شد ولی اگر نباشند بطور سنتی اصلاح طلبان واصولگرایان معتدل رقابت خواهند کرد.

رویکرد اتحاد ملت متفاوت از مشارکت است

دبیر کل حزب اتحاد ملت درپاسخ به اینکه دلیل تاسیس این حزب توقف فعالیت حزب مشارکت بود، گفت:دلیل تشکیل این حزب آن نبود که حزب مشارکت نیست. از طرفی حزب مشارکت هنوز انحلال خود را نپذیرفته و تنها فعالیتهایش کاهش به دلیل برخی موضوعات کاهش یافته است .

شکوری راد افزود: حزب اتحاد ملت را سهم هیچ حزب و یا ادامه فعالیت هیچ حزبی نمی دانم . اتحاد حزب جدیدی است که رویکرد جدیدی را طراحی و پایه گذاری کرده است و تجربه متفاوتی خواهد بود که فکر می کنم در اینده شاهد تفاوت رویکرد در حزب اتحاد ملت ومشارکت خواهیم بود .

 از دل مجلس دهم مجلس ششم بیرون نخواهد آمد

دبیر کل حزب اتحاد ملت درپاسخ به اینکه حزب برای کسب کرسی های حداکثری چه برنامه ای دارد و مجلس دهم همانند مجلس ششم خواهد بود، گفت: اولویت اول ما جلوگیری از ورود افراطیون به مجلس اینده است و در مرحله بعد راه یافتن نیروهای اصلاح طلب به مجلس دهم نه براساس عیار اصلاح طلبی بلکه تضمین است .

شکوری راد افزود: دستورالعملی که تهیه شده قرار است نیروها بطور گسترده ثبت نام کنند تا مجال انتخاب نامزد مطلوب باقی بماند هرچند نتیجه آن مجلس ششم نخواهد شد و انتظار برای اینکه از دل مجلس دهم مجلس ششم بیرون بیاید را نداریم .

وی با بیان اینکه این انتظاری دست نیافتنی و بلند پروازانه است ، اضافه کرد: به دنبال مجلسی هستیم که برای تقویت دولت باشد . به همین منظور پیش بینی ما اینست که نتیجه انتخابات اینده پیروزی اصلاح طلبان است که شدت و ضعف آن را روند انتخابات تعیین خواهد کرد .

 درصورت ادامه فعالیت حزب مشارکت افراد مجاز به انتخاب هستند

دبیر کل حزب اتحاد ملت درپاسخ به اینکه در صورت رفع محدودیت فعالیت حزب مشارکت وضعیت حزب اتحاد چگونه خواهد بود ، گفت : حزب اتحاد ملت از افراد شاخص جبهه مشارکت دردرون خود برخوردار نیست وعلت آن هم رویکرد افراد به نوع فعالیت رویکرد تعاملی را اتخاذ کرده است. این حزب پرهیز از حساسیت ها پرهیز خواهد کرد .

وی با اشاره به اینکه افراد شاخص حزب مشارکت معتقدند که این حزب منحل نشده است و در چارچوب قانون اقداماتی را برای امکان فعالیت دنبال می کنند ، افزود: به دنبال این احتمال طبیعتا افراد ازاد هستند به حزب مشارکت بروند ویا در حزب اتحاد ملت باقی بمانند .

دبیر کل حزب اتحاد ملت تصریح کرد: بعید می دانم افرادی که موقعیت جدیدی را خلق کردند آن را ترک کنند ولی در آن موقع باید تعاملاتی برای ادامه فعالیت صورت گیرد .

ناطق نوری مورد احترام همه جناح ها است

وی درباره قرار گرفتن علی اکبر ناطق نوری به عنوان سرلیست کاندیداهای اصلاح طلبان ، گفت: وی مورد احترام همه جناح های کشور است.و رویکرد ایشان طی سالهای گذشته نشان داد که شمول آنها افزایش یافته ولی اقای ناطق نوری فردی اصولگرا است لیکن  از جمله اصولگرایانی است که می توان با وی تعامل کرد .

دبیر کل حزب اتحاد ملت افزود: در برنامه خود داریم تا با اقای ناطق نوری ملاقاتی داشته باشیم و به غیر از وی با آقایان عارف ، لاریجانی ، هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی نیز دیدارهایی را خواهیم داشت .

شکوری راد اضافه کرد: البته برای اقای ناطق نوری اولویت ویژه وجود دارد .

203/201

 

 
کد خبر: 331437

وب گردی

وب گردی