رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلاب در آذربایجان غربی هشدار داد.


به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس مهدی صابری گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی و براساس گزارش اداره پیش‌بینی هواشناسی استان، شاهد نفوذ تدریجی سامانه پرفشار سطحی به آذربایجان غربی است.
او با بیان اینکه به تدریج از ظهر امروز تا اوایل روز چهارشنبه شاهد بارش باران خواهیم بودگفت: پس از آن مواجهه دو توده هوای سرد و گرم سبب گذر سامانه جبهه‌ای از استان خواهد شد.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی از رشد ابر، بارندگی، مه آلود بودن جاده‌های استان خبر داد و افزود: از بعد از ظهر امروز شاهد بارش باران و در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.


photo_2015-09-01_08-54-17
این مسئول از احتمال آبگرفتگی معابر در استان خبر داد و گفت: این وضعیت در شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی خود را بیشتر نشان خواهد داد که به دنبال این وضعیت شاهد بارش شدید، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها را شاهد خواهیم بود.
صابری با اشاره به پیش‌بینی هوای استان طی امروز، گفت: احتمال رگبار و رعدوبرق و همچنین تند باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و باید احتیاط لازم برای تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیل انجام گیرد.
او بر احتیاط در عبور و تردد در مناطق کوهستانی به سبب احتمال صاعقه تاکید کرد و گفت: احتمال وقوع مه غلیظ در جاده‌های استان پیش‌بینی می‌شود و باید افرادی که در جاده‌ها تردد می‌کنند به این موضوع نیز توجه داشته باشند.


photo_2015-09-01_08-54-24
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد: این وضعیت تا اواخر هفته در استان جریان خواهد داشت و باید مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
این مسئول با بیان اینکه به دنبال استقرار سامانه بارشی در استان شاهد کاهش دمای هوای استان خواهیم بود، ادامه داد: هم اکنون در برخی شهرهای استان شاهد بارش باران هستیم.
صابری گفت: هشدارهای لازم در این خصوص به ستاد مدیریت بحران استان اعلام شده و این ستاد در آمادگی به سر می‌برد.
105105

کد خبر: 332039

وب گردی

وب گردی