رئیس کل بانک مرکزی، درباره سیاست اعتباری جدید بانک مرکزی نیز گفت: با توجه به ضرورت خروج از رکود، محور سیاست های اعتباری بانک مرکزی در سال گذشته سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بود که امسال تسهیلات خرید اقساطی کالا در اولویت است.


به گزارش ایسکانیوز، ولی الله سیف در حاشیه همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران، افزود: امسال نیز با توجه به انباشته شدن محصولات تولیدی کارخانه ها در انبارها و کاهش تقاضا، بانک مرکزی تصمیم گرفت تامین مالی فروش اقساطی محصولات در اولویت کاری نظام بانکی قرار گیرد که در دستور کار شورای پول و اعتبار است و امیدواریم بزودی تصمیم گیری نهایی شود.


رئیس بانک مرکزی، درباره گسترش عقود اسلامی در جامعه گفت: در سال 62 با این ذهنیت که پنج سال به صورت آزمایشی این قانون تصویب می شود و بعد از آن با استفاده از تجارب تلاش می کنیم قانون کامل تر و جامع تر را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم و قانون دائمی مبنای فعالیت ها بانکی شود، این قانون در دستور کار قرار گرفت اما این اتفاق نیفتاد.


رئیس کل بانک مرکزی، درباره ویژگی های لایحه اصلاح نظام بانکی، افزود: در لایحه پیشنهادی این انسجام به صورت بسیار کامل و با اشراف بر نقاط ضعف دیده شده است و ابزارهای جدیدی که در دنیا مطرح بوده ، بررسی شده است و مواردی که برای کشور قابلیت استفاده دارد مورد توجه قرار دادیم.


سیف، درباره ورود سکه های 2.5 و 5 بهار به بازار که هفته گذشته همزمان با ولادت امام رضا (ع) رونمایی شد، گفت: این سکه ها در بازار عرضه نخواهد شد.


وی، درباره ضرورت انطباق صرافی ها با دستورالعمل جدید و نارضایتی صرافان، گفت: صراف ها باید به این موضوع توجه کنند که با تغییر شرایط اقتصادی کشور و عوض شدن نرخ ارز نسبت به زمانی که مجوز دریافت کرده اند باید اصلاحاتی در اساسنامه و سرمایه موردنیاز ایجاد کنند.


رئیس کل بانک مرکزی، تصریح کرد: توصیه می شود صرافان از این دستورالعمل تبعیت کنند، زیرا مجوزهایی که بانک مرکزی صادر می کند با زمان محدود است و اگر به موقع اقدام نکنند، امکان دارد مجوز بعدی برای آنها صادر نشود.


بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی از امروز به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما نام تجربه جهانی بانکداری اسلامی، روش های تامین مالی، ابزارها، محصولات و خدمات بانکداری اسلامی و با هدف بررسی تجربه بانکداری اسلامی در کشورهای اسلامی و غیراسلامی برگزار می شود.

401
کد خبر: 332947

وب گردی

وب گردی