رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: هر ساخت و ساز در پارک ملی بوجاق اشتباه است و نباید از قوانین و مقررات تخطی کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا؛ معصومه ابتکار عصر دیروز در مراسم آغاز طرح احیاء پناهگاه حیات وحش سلکه در صومعه سرا گفت: همه مسئولین در استان و کشور نسبت به حفاظت از تالاب انزلی حساس هستند و در بخش‌های مختلف کارهای مهمی برای نجات این تالاب در حال انجام است.

وی اضافه کرد: برای آغاز این کار مقدمات لازم انجام شده است و موفقیت آن برای همه کشور مهم است.

ابتکار با بیان اینکه سرنوشت مردم انزلی و گیلان به سرنوشت تالاب انزلی گره خورده است، گفت: مشارکت مردم موجب خواهد شد تا حفاظت از این تالاب جدی تر و دقیق تر انجام شود و نجات و احیای این تالاب موجب می شود که همه مردم کشور از فواید آن بهره‌مند شوند.

رییس سازمان محیط زیست کشور در ادامه از پارک ملی بوجاق بازدید کرد و گفت: هر ساخت و سازی اعم از مسکونی و تجاری و سایر مواردی که با قوانین و مقررات حفاظت از پارک ملی بوجاق همخوانی ندارد، اشتباه است.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری گردشگری طبیعی ٬در پارک ملی بوجاق برای همه سودمند است و از حساسیت سازمانهای مردم نهاد نسبت به این اکوسیستم ارزشمند تشکر می‌کنم.

ابتکار در خصوص تداخل زمین پارک ملی بوجاق با منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: زمین‌ها یا از آن پارک ملی است و یا از آن منطقه آزاد است.

وی در خصوص تداخل محیط زیست و منطقه آزاد برای حفاظت و بهره برداری از پارک ملی بوجاق اظهار کرد: اجرای این امر ممکن نیست و تداخل موجب می‌شود در مدیریت‌ها مشکل ایجاد شود.

رییس سازمان محیط زیست کشور درباره اینکه مردم اطراف پارک ملی بوجاق می خواهند علاوه بر حفاظت از این اکوسیستم ارزشمند از آن منافع دیگر نیز ببرند، گفت: حفاظت از پارک ملی بوجاق به تنهایی منافع زیادی برای همه دارد و ضمن اینکه نگهداری از پارک ملی بوجاق موجب می‌شود که مردم از بلایای طبیعی در امان بمانند.

وی گفت: البته برنامه داریم طرح‌های گردشگری طبیعی در پارک ملی بوجاق اجرایی شود.
۲۰۲۰
کد خبر: 334322

وب گردی

وب گردی