رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید از موزه متروپولیتن نیویورک به تخریب آثار باستانی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: برای توقف این تخریب ها باید یک تلاش بین‌المللی صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی در آخرین روز از سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس روسای مجالس کشورهای جهان، با حضور در موزه متروپولیتن از بخش‌های مختلف این موزه شامل ایران باستان، ایران بعد از اسلام و بخش‌هایی از آثار سایر ملل دنیا دیدن کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مدیر موزه متروپولیتن که برای استقبال از وی آمده بود گفت: پیش از این درباره اکتشافات، تحقیقات و فعالیتهای شما مطالعاتی داشتم و علاقه‌مند بودم موزه متروپولیتن را از نزدیک بازدید کنم.

وی با اشاره به مجموعه غنی این موزه در بخشهای اسلامی و ایرانی، شاهنامه شاه طهماسب را از گنجینه‌های مهم موزه برشمرد و ابراز امیدواری کرد این آثار فاخر گردشگران را در آشنایی بیشتر با ایران اسلامی کمک کند.

لاریجانی همچنین به تخریب آثار باستانی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: برای توقف این تخریب‌ها باید یک تلاش بین‌المللی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هر چه تروریست‌ها بیشتر در منطقه بمانند تخریب‌ها بیشتر می‌شود افزود: دنیا خیلی به این میراث بشر توجه ندارد اما ما تلاش خود را خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش 50 درصد بخش شرق باستان در موزه متروپولیتن مربوط به ایران و 50 درصد از بخش اسلامی این موزه هم مربوط به کشورمان است.

201/201
کد خبر: 334375

وب گردی

وب گردی