تهمینه میلانی، کارگردانی را در سال 1368 با ساخت «بچه های طلاق» آغاز کرد این فیلم در جشنواره فجر حضور یافت و جایزه بهترین فیلم اول این جشنواره را از آن خود کرد.
تهمینه میلانی
به گزارش ایسکانیوز، تهمینه میلانی، فیلمسازی است که پیرامون او و نوع نگاهش به مساله زنان در ایران حواشی زیادی وجود دارد هرچند که این حواشی در چند سال گذشته کمتر شده است زیرا پس از سال 83 و ساخت فیلم «زن زیادی» نگاه تندش را به دنیای مردانه کمی ملایم تر کرد و بیشتر به ساخت فیلم های کمدی روی آورد.
فیلم «آتش بس» میلانی در میان صد فیلم پرفروش از سال 80 تا کنون رتبه چهل و یکم را دارد.
او در سال 86 فیلم «سوپر استار» را با بازی شهاب حسینی ساخت که انتقادات فراوانی را به همراه داشت، این فیلم داستان یک سوپر استار سینما را روایت می کند.
تهمینه میلانی در زمان اکران این فیلم، در برنامه «سینما صدا» حضور یافت تا به سوالات و انتقادات، محمود گبرلو منتقد این برنامه در حالي که 45 دقيقه به پايان برنامه باقي مانده بود انتقادات را تاب نياورد و استوديو را ترک کرد.
در اين برنامه محمود گبرلو و محمد باغباني به عنوان منتقد حضور داشتند و فتانه ملک محمدي بازيگر نوجوان فيلم «سوپراستار» ميلاني را همراهي کرده و در استوديو حضور يافته بود.
فرزاد حسني اجرای این برنامه را بر عهده داشت. تهمينه ميلاني که از ابتدا در مقابل انتقادات حالتي تدافعي و تهاجمي داشت در مقابل انتقادات گفت؛ «من اين نقدها را قبول ندارم. اين طور که شما نقد مي کنيد از نمايشنامه هملت شکسپير مي توان ايراد گرفت».
اما زماني که فرزاد حسني با توجه به مرزبندي هاي فيلم هاي سينمايي پرداختن به اخلاق، قالب و محتواي فيلم «سوپراستار» را به نقد کشيد، تهمینه میلانی در اقدامي غيرمنتظره استوديو را ترک کرد.
او حين خارج شدن، حرف هاي حسني را ديکته يي از طرف جرياني که عده يي از منتقدان درست کرده اند، دانست و گفت؛ «من از اول قصد نداشتم در اين برنامه حاضر شوم و شما اصرار کرديد من به اين برنامه بيايم».
او در ادامه گفت؛ «اين حرف ها را به شما ديکته کرده اند تا به من بگوييد، چرا که من فيلمسازي مستقل هستم. من قبل از برنامه از شما پرسيدم با آن افراد خاص سر و کاري نداريد که شما گفتيد من از جايي خط نمي گيرم و قصد تخريب من را نداريد و من را براي آمدن به اين برنامه فريب داديد. من ديگر اين بحث را ادامه نمي دهم.»
ميلاني در قسمتي از حرف هايش، گفت: «يک عده از منتقدان جوان دفتر يک روزنامه را مثل لانه جاسوسي درست کرده اند و مي خواهند به فيلم من لطمه بزنند.»

تهمینه میلانی نه تنها در برنامه «سینما صدا» بلکه در مقابل بسیاری از انتقادات به فیلم هایش تاب نمی آورد و پاسخ های تندی به منتقدان می دهد.
تهمینه میلانی امروز 55 ساله شد، او متولد 14 شهریور سال 1339 است.
503

 
کد خبر: 336748

وب گردی

وب گردی