معاون رئیس جمهور در نشست تخصصی «زنان، کتاب و توسعه پایدار» حوزه زنان و خانواده گفت: در دولت یازدهم با کاهش شدید سرمایه انسانی و مشارکت اجتماعی زنان مواجه هستیم.
زهره حاجیان- ایسکانیوز: شهیندخت مولاوردی با اشاره به اینکه باید به زنان با رویکرد اعتدال نگاه کنیم گفت: تحلیل گران در مورد شرایط دولت یازدهم معتقدند که دولت با کاهش سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی و مشارکت های اجتماعی می شود روبرو است.


نشست تخصصی


معاون رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده گفت: دولت یازدهم باید زمان باقی مانده در سه حوزه وارد کار شود که افزایش اعتماد به نفس زنان، افزایش اعتماد زنان به دولت و اعتماد دولت به باورهای زنان از آن جمله است و ما باید در زمان باقی مانده از عمر دولت یازدهم به این مولفه ها توجه کنیم.


مولاوردی به سرانه مطالعه و کتابخوانی هم اشاره کرد و گفت: سرانه مطالعه در کشور به هیچ وجه قابل قبول نیست و یک چالش مهم است و با تحولات همخوانی ندارد و متاسفانه اگر کسانی بخواهند در این حوزه وارد شوند با موانع زیادی روبه رو می شوند.
مولاوردی با اشاره به اینکه گسترش و توسعه روز افزون شبکه های مجازی سرانه مطالعه را کمتر کرده است گفت: با اینکه شبکه های مجازی گاهی تکه ای از یک کتاب را به اشتراک می گذارند اما
نمی تواند جایگزین مطالعه باشد.


نشست تخصصی


معاون رئیس جمهور در حوزه زنان با اشاره به نظرسنجی یونسکو در مورد تحصیلات زنان ایران که 8 سال پیش انجام شد گفت: در آن نظر سنجی معلوم شد در جامعه نگرش مثبتی به تحصیلات زنان وجود ندارد علیرغم اینکه برای این موضوع اهمیت زیادی قائل هستیم. این موضوع نشان می دهد در تبدیل منابع به سرمایه انسانی موفق عمل نکرده ایم که امیدواریم این نگرش بعد از 8 سال تغییر کرده باشد.
مولاوردی با تاکید بر اینکه بیشتر خانواده ها به دلیل مباحث معیشتی فقر ترجیح می دهند بر روی فرزندان پسر سرمایه گذاری کنند که در نهایت این موضوع باعث کاهش مشارکت زنان در جامعه می شود گفت: اگر نگوییم بی‌عدالتی ،احساس کم عدالتی در بین زنان با توجه به توانمندسازی آنها و آمادگی به بکارگیری در جامعه، باعث سرخوردگی زنان و افزایش آسیب های اجتماعی می شود.


نشست تخصصی
او گفت:باید به توسعه فرهنگی توجه ویژه داشته باشیم و به سمت دانش بنیانی حرکت کنیم و علم و دانش زن و مرد نمی شناسد و مهمتر از دانش بنیانی خلاقیت است و باید بدانیم که توسعه از ذهن و فکر آغاز می شود و تا توسعه فرهنگی رخ ندهد به توسعه اقتصادی هم دست پیدا نمی کنیم.
105105


 

کد خبر: 337818

وب گردی

وب گردی