رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام آخرین وضعیت زائران ایرانی حادثه دیده در پی سقوط بالابر در مکه مکرمه، گفت: هلال‌احمر نخستین گروه‌های امدادی را برای کمک رسانی به حادثه دیدگان به حرم اعزام کرد.
به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی مرعشی گفت: وقتی صدای مهیب غرش ابرها و بارش سنگین باران آغاز شد، مسئولان بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه احتمال وقوع حادثه را می دادند، بنابراین تمامی عوامل بیمارستان به حالت آماده باش درآمدند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد : طی تماس تلفنی توسط چند تن از کادر درمانی هلال احمر ایران از داخل حرم، مبنی بر سقوط بالابر و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان، بلافاصله نخستین گروه های امدادی همراه با پزشکان عرب زبان به حرم اعزام شد.
به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، در این حادثه، تیم های امدادی هلال احمر ایران، نخستین گروه امدادی حاضر در صحنه بود.
او  با بیان اینکه در همان دقایق اولیه ۱۶ تن از مصدومان ایرانی به بیمارستان هلال احمر در مکه منتقل شدند، تاکیدکرد: پزشکان رابط نیز به بیمارستان‌های النور، اجیاد و ملک فیصل عازم شدند تا از وضعیت سایر مصدومان احتمالی ایرانی در آن بیمارستان‌ها خبر بگیرند.
مرعشی با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه سقوط بالابر در مکه مکرمه، گفت: ۳۲ نفر مجروح و متاسفانه یک زائر ایرانی در این حادثه جان باخت.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به تماس تلفنی دکتر سیدامیر محسن ضیائی، اشاره کردو گفت: رئیس جمعیت هلال احمر صراحتا از کادر درمان مستقر در مکه خواست تا به بهترین و شایسته ترین وجه به زائران حادثه دیده خدمت رسانی شود.

105105
کد خبر: 341217

وب گردی

وب گردی