رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با بیان اینکه پرداختن به موضوعات پساتحریم از اصلی ترین اولویت های اتاق بازرگانی در دوره هشتم بود از آغاز به کار دفاتر پساتحریم در اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور خبر داد.


به گزارش ایسکانیوز، محسن جلال پور در نشست خبری، افزود: دفاتر پساتحریم سه وظیفه اصلی دارد که نخستین وظیفه آن شناسایی و احصاء ظرفیت اقتصادی بنگاه های تولیدی در استان ها از طریق اتاق های بازرگانی استان ها و تشکل های استانی است و با توجه به نیاز سرمایه گذاری های جدید برای توسعه و به ظرفیت رساندن بنگاه ها، دفاتر پساتحریم اتاق بازرگانی سرمایه گذاران ورودی به کشور را به این ظرفیت های موجود متصل می کند.


وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی اعتقاد دارد بنگاه هایی که در دوران تحریم به تولید خود ادامه دادند در اولویت رسیدگی هستند و نباید کار آنها بر زمین بماند، البته ممکن است پرداختن به برخی ظرفیت های جدید نیز در استان ها در شرایط جدید مورد توجه باشد که این ظرفیت ها نیز از طریق دفاتر پساتحریم استانی احصاء خواهد شد.


جلال پور در تشریح وظیفه دوم دفاتر پساتحریم، گفت: برنامه هیئت های اقتصادی، صنعتی و تجاری ورودی به کشور بر اساس ظرفیت های استانی از طریق دفاتر پساتحریم تنظیم می شود تا در دیدارهای رو در رو امکان همکاری ها بررسی شود.


وی افزود: در این باره هفته گذشته 230 شرکت اتریشی با بیش از هزار بنگاه فعال اقتصادی کشور دیدار رو در رو داشتند که به گفته رئیس اتاق بازرگانی اتریش چنین دیداری از سال دو هزار تاکنون بی سابقه بوده است.


رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: علاوه بر دیدار هیئت های خارجی با بنگاه های استانی در تهران، برنامه ای تنظیم کرده ایم که هیئت های خارجی ورودی به تهران به استان ها سفر کنند یعنی تأکید کردیم این هیئت ها تخصصی و حداقل سه روز در ایران باشند که از این سه روز یک روز به حضور در استان ها اختصاص دارد.


جلال پور سومین وظیفه دفاتر پساتحریم اتاق های بازرگانی را اعزام هیئت های ایرانی به کشورهای مختلف بیان کرد و افزود: نخستین هیئت تجاری، صنعتی و اقتصادی ایران نیمه دوم مهر اعزام می شود، البته هیئت های اعزامی؛ تخصصی و با برنامه خواهند بود و تعدادی از هیئت ها؛ هیئت رئیسه های اتاق بازرگانی و در برخی دیگر هم رؤسای تشکل ها به عنوان رئیس هیئت حضور دارند.


وی اضافه کرد: البته این رویکرد در کشورهای دیگر نیز وجود دارد و به طور نمونه آلمان ها هفته گذشته با هیئت های استانی و ایالتی خود در ایران حضور پیدا کردند.


رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه اولویت سفر هیئت های ایرانی در شرایط کنونی؛ کشورهای اروپایی خواهد بود گفت: در این باره با کشورهای چک، اسپانیا، اتریش، فرانسه و ایتالیا هماهنگی هایی به عمل آمده است و این کشورها آمادگی دارند به ویژه در حوزه صنایع کوچک و متوسط پذیرای هیئت های ایرانی باشند که سعی می کنیم روند اعزام این هیئت ها را تسریع کنیم.

401
کد خبر: 342096

وب گردی

وب گردی