فهرست قبول شدگان نهایی آزمون دوره‌های كاردانی نظام‌جديد (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غيردولتی – غيرانتفاعی) فردا اعلام می شود.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، داوطلبان ثبت نام كننده در آزمون دوره‌های كاردانی نظام جديد (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غيردولتی– غيرانتفاعی) سال ۱۳۹۴ می توانند، فردا از نتیجه نهایی آزمون خود مطلع شوند.


اسامی پذيرفته‌شدگان نهايی آزمون مذكور (اعم از رشته هایی که پذیرش آنها با آزمون صورت می پذیرد یا پذیرش آنها باسوابق تحصیلی بوده است) همراه با کارنامه داوطلبان در روز دوشنبه ۲۳ شهریورماه از طريق پايگاه اطلاع‌رسانی اين سازمان به نشانی www.sanjesh.org اعلام می شود.


از داوطلبانی كه در رديف پذيرفته‌شدگان نهايی اين آزمون قرار می گيرند، دعوت می شود با توجه به مندرجات اطلاعيه‌ای كه در اين خصوص به همراه اعلام نتايج منتشر خواهد شد، ضمن مراجعه به پايگاه اطلاع‌رسانی آموزشكده‌ها و موسسات آموزش عالی ذيربط و كسب اطلاع از برنامه زمانی و مدارک اعلام شده مربوط، در زمان مقرر برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند.


تعداد ۲۶۳ هزار و ۹۲۱ نفر در دوره‌های كاردانی نظام‌جديد (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غيردولتی – غيرانتفاعی) ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰۵ هزار و یک نفر زن و ۱۵۸ هزار و ۹۲۰ نفر مرد بودند.


پذیرش دوره‌های كاردانی نظام‌جديد (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غيردولتی – غيرانتفاعی) در ۴۲ رشته صورت می گیرد که از این تعداد پذیرش در ۲۳ کدرشته با آزمون و پذیرش در ۱۹ کدرشته منحصرا با سوابق تحصیلی و بدون آزمون صورت گرفت.


از میان ۲۶۳ هزار و ۹۲۱ نفر ثبت نام کننده، تعداد ۲۵۶ هزار و ۹۴۴ نفر متقاضی ۲۳ کد رشته امتحانی با آزمون و ۶ هزار ۹۷۷ نفر داوطلب ۱۹ کدرشته بدون آزمون بودند.


آزمون ۲۳ کد رشته امتحانی با آزمون در روز ۱۶ مرداد برگزار شد و از تعداد ۲۵۶ هزار و ۹۴۴ نفر شرکت کننده تعداد ۱۰۳ هزر و ۷۸۳ نفر زن و ۱۵۳ هزار و ۱۶۱ نفر مرد بودند.


ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره‌های كاردانی نظام‌جديد (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غيردولتی – غيرانتفاعی) ۲۵۷ هزار و ۵۵۰ نفر است که از این میان ۲۴۴ هزار و ۳۰۳ نفر ظرفیت به رشته های با آزمون و ۱۳ هزار و ۲۴۷ نفر ظرفیت به رشته های بدون آزمون اختصاص دارد.


20104

کد خبر: 342502

وب گردی

وب گردی