شما ممکن است شایعات زیادی درباره تاثیر مثبت ویتامین د بر کنترل بیماری ام اس شنیده باشید.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت webmd برخی از پزشکان و بیماران نشانه های مثبت کنترل این بیماری را پس از مصرف مواد غذایی و مکمل های حاوی ویتامین د را مشاهده کرده اند، اما محققان فاصله بسیار زیادی تا تایید این اتفاق دارند.
پروفسور متئو مک کوئید، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه لویولا گفت:" نشانه هایی که بیماران و برخی از پزشکان پس از مصرف مواد غذایی و مکمل های حاوی ویتامین د مشاهده کرده اند دقیق نیست. "
کاهش علایم و نشانه های بیماری
پژوهشگران علایم و نشانه های بروز ام اس را در افرادی که تازه به این بیماری مبتلا شده اند را سنجیدند. آنها دریافتند که پس از گذشت پنج سال، افرادی که میزان ویتامین د خون شان بالاتر بود مشکلات کمتری داشتند.
پیشگیری از ام اس
نتایج مطالعاتی که محققان بر روی کودکانی که در معرض نور آفتاب قرار گرفته اند نشان داد، آنها کمتر از همسالان شان که چنین نبودند کمتر به بیماری ها مبتلا می شدند. برخی از یافته های متخصصان نیز نشان داده اند، تعداد بیماران مبتلا به ام اس در مناطقی که نور آفتاب اندکی می تابد بالا است. پروفسور مک کوئید گفت:" هنوز مشخص نیست چگونه ویتامین د به پیشگیری از بروز بیماری ام اس کمک می کند. ممکن است کارایی سیستم ایمنی بدن را ارتقاء می دهد. "
میزان مناسب ویتامین د
در بسیاری از بحث در مورد چه مقدار ویتامین د شما باید هر روز وجود دارد. انجمن ام اس آمریکا اعلام کرد، بدن هر یک از افراد روزانه به 200 تا 600 واحد بین المللی ویتامین د نیاز دارد. پزشکان با تجویز آزمایش خون، میزان ویتامین د خون افراد را می سنجند. دکتر متئو برننیک، متخصص درمان های طبیعی مرکز پزشکی کالینز گفت:" اکثر قریب به اتفاق افراد از کمبود ویتامین د رنج می برند. "
چگونگی تامین ویتامین د مورد نیاز بدن



نور آفتاب
سعی کنید 10 تا 15 دقیقه در روز در معرض نور آفتاب قرار بگیرید.



مواد غذایی
ماهی های سالمون، تن، ساردین، گوشت قرمز، پنیر و زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین د هستند. برخی از مواد غذایی که با ویتامین د غنی می شوند عبارتند از:
- غلات
- آب میوه ها
- ماست
- شیر
مکمل ها
نظر کارشناسان درباره مصرف مکمل های ویتامین د متفاوت است و میزان دقیق مصرف این مکمل مشخص نیست، اما باید کمتر از10  هزار واحد بین المللی در روز باشد.
105105

کد خبر: 343364

وب گردی

وب گردی