وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح ۱۴۰ مدرسه بنیاد برکت در مناطق محروم کشور گفت:‌افتتاح مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت در مناطق محروم کشور به توسعه عدالت آموزشی کمک به سزایی می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، علی اصغر فانی، با اشاره به افتتاح نمادین 140 مدرسه توسط بنیاد برکت در مناطق مختلف کشور گفت:‌ این مدارس فردا طی مراسمی افتتاح می‌شوند و 140 مدرسه در مناطق محروم کشور قرار دارند.

او گفت:  افتتاح این مدارس در مناطق محروم کشور به حل مشکلات آموزشی و توسعه عدالت آموزشی کمک به سزایی می‌کند. بنیاد برکت همکاری خوبی را با آموزش و پرورش دارد و طبق دستور رهبر معظم انقلاب قرار است یک هزار مدرسه در مناطق محروم کشور ساخته شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ مشارکت خیرین، بنیاد برکت و دولت در ساخت مدرسه می‌تواند نیازهای موجود در این زمینه را پاسخگو باشد.

140 مدرسه که با تلاش بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اقصی نقاط محروم کشور تأسیس شده است روز سه‌شنبه 24 شهریور ماه و در آستانه‌ سال جدید تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد.

این مدارس که شامل 844 کلاس درس است و در محروم‌ترین بخش‌های کشور قرار دارد، پذیرایی 18750 دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید خواهند بود.

بنیاد اجتماعی و اقتصادی برکت برای ساخت این مدارس بیش از 555 میلیارد ریال هزینه کرده است.

بیشترین تعداد مدارس برکت قرار است در استان‌های خراسان رضوی (12مدرسه)، فارس و گلستان (هر کدام 10 مدرسه)، خوزستان و هرمزگان (هر کدام 9 مدرسه) و همدان (8 مدرسه)، افتتاح شود.

بنیاد برکت قصد دارد براساس توصیه رهبر معظم انقلاب، یک‌هزار مدرسه در یک‌هزار روستا و منطقه محروم کشور تأسیس کند. با احداث مدارس جدید برکت، شمار مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت در کشور به 560 باب مدرسه شامل 2744 کلاس درس با پوشش 1095 روستای محروم کشور می‌رسد.

بنیاد برکت پس از خاتمه ساخت مدارس برکت، که از بهترین استانداردهای ساخت اماکن آموزشی و مناسب‌ترین تجهیزات کمک آموزشی برخوردار است آنها را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

این بنیاد برای مدرسه‌سازی در مناطق محروم کشور تاکنون بیش از 2620 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

20104

 
کد خبر: 345345

وب گردی

وب گردی