رییس ستاد اجرایی پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش از شروع سال تحصیلی کلاس اولی ها از سه شنبه 31 شهریور در سراسر کشور خبرداد.

علی زرافشان، گفت: آیین شروع سال تحصیلی نوآموزان با برپایی جشن شکوفه ها روز سه شنبه هفته آینده در مدارس برگزار می شود.

او گفت: در آیین جشن شکوفه ها، کلاس اولی ها ضمن آشنایی با محیط مدرسه و آموزشگاه ها با معلمان و مدیران مدرسه نیز دیدار خواهند کرد.

رییس ستاد اجرایی پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از یک میلیون نوآموز در پایه اول دوره ابتدایی تحصیل خواهند کرد.

34

زرافشان گفت: پس از این مراسم از روز چهارشنبه اول مهرماه ، مدارس بطور رسمی همراه با اجرای برنامه های متنوع و همچنین آشنایی هم شاگردی ها با یکدیگر و معلمین با دانش آموزان در سال تحصیلی 95 - 94 بازگشایی خواهد شد.

او گفت: طبق آخرین آمار تا دو روز گذشته (دوشنبه) ، 12 میلیون و 480 هزار و 938 دانش آموز بدون احتساب بزرگسالان ، در مدارس ثبت نام کردند.

زرافشان گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش 450 هزار نفر دانش آموزان را نشان می دهد و پیش بینی می شود تا آخرین روز این آمار به بیش از 13 میلیون و 250 هزار برسد.

رییس ستاد اجرایی پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: جشن شکوفه ها در تاریخ روز سه شنبه 31 شهریور ماه در محیطی شاد و مفرح با برنامه های متنوع از پیش تعیین شده برای غنچه های زیبای گلستان تعلیم و تربیت برپا خواهد شد.

در جشن شکوفه ها ورود نوآموزان به مدرسه با اهدای نمادهای کلاسی، خوش آمدگویی توسط اولیای مدرسه، برگزاری مسابقه تفریحی و فرهنگی، گذر از طاق نصرت و قرآن کریم، تقدیم شاخه گل به نوآموزان هنگام ورود به کلاس، اجرای برنامه شاد توسط مربیان و اهدای جایزه و پذیرایی همراه خواهد بود.

20104
کد خبر: 346343

وب گردی

وب گردی