رییس جمهوری گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان، گام ارزنده ای برای اشتغال مولد فارغ التحصیلان دانشگاه ها و ممانعت از فرار مغزها است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مدیران شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شرکت های دانش بنیان زمینه مناسبی برای تولیدات جدید در علوم، فناوری و صادرات خواهد بود.
وی با تاکید بر این که در مبحث اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور باید به سمت تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان پیش برود، افزود: در دنیای امروز، اقتصادی قدرتمند و قابل رقابت با دنیا است که دانش بنیان باشد در غیر این صورت آن اقتصاد توان رقابت نخواهد داشت.
رییس جمهوری همچنین گفت: شرکت های دانش بنیان و پارک های علمی و فناوری، واسطه خوبی میان مراکز علمی و فناوری با بخش های اقتصاد و تولید هستند و می توانند نقش بسزایی در حضور محصولات در بازار، برندسازی و تجاری سازی ایفا کنند.
روحانی یادآور شد: در دولت یازدهم در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این عرصه انجام شده و امروز بیش از یک هزار و 400 شرکت شناخته شده دانش بنیان وجود دارد که حمایت می شوند.
رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: صندوق شکوفایی و نوآوری از این شرکت ها حمایت می کند، برخی از آنها توانسته اند زمینه اشتغال ده ها نفر را ایجاد کنند.
روحانی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درون زاست و باید تکیه ما بر شرکت های دانش بنیان باشد، به ویژه آنکه در شرایط پساتحریم زمینه برای حضور شرکت های خارجی و علوم جدید در کشور بیش از پیش فراهم خواهد شد و شرکت های دانش بنیان می توانند در همکاری و تماس با این شرکت ها، زمینه جذب و حضور سرمایه گذاران و اندیشمندان خارجی به کشور را فراهم کنند.
رییس شورای عالی اقتصاد با یادآوری این که سرازیر شدن سرمایه و فناوری هم موجب رونق در تولید و هم موجب حضور در بازارهای منطقه می شود درمورد چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان اظهارداشت: دولت باید هم از نظر مالی و هم از نظر مقررات و قوانین، تسهیلات لازم را به این شرکت ها اعطا کند، مخصوصاً شرکت های خارجی که می آیند باید برنامه ریزی انجام شود که آنها در کنار شرکت های داخلی قرار گرفته و فعالیت کنند و نقش و رسالت وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، شناسایی وضعیت، نیازها و اقدامات مرتبط با این شرکت ها است.

201/201
کد خبر: 346421

وب گردی

وب گردی