دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از گردشگرانی که در هفته پایانی تعطیلات تابستانی به مازندران سفر می کنند تقاضا کرد با توجه به تذکرات ناجیان غریق و شنا کردن در طرح های سالم سازی از ایجاد هر گونه حادثه جلوگیری کنند.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از  مانا مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: بر اساس آخرین اخبار اعلام شده از ابتدای خرداد ماه سال جاری تا کنون 76 نفر در آبهای استان مازندران غرق شده اند.
علی شادمان، با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته 85 نفر در آبهای استان غریق داشتیم، گفت: این آمار حاکی از کاهش 10 درصدی غرق شدگی در سال جاری در مقایسه با سال 93 است.
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: آمار غرق شدگی گردشگران در سال 94 در مقایسه با مدت مشابه سال 92 از کاهش 62 درصدی برخوردار بوده است.
شادمان عنوان کرد: روند کاهشی میزان غرق شدگی در آبهای استان مازندران که از سال گذشته آغاز شده است همچنان ادامه دارد.
او دلیل اصلی این کاهش را توجه ویژه دولت به ساماندهی طرح های سالم سازی عنوان کرد و گفت: افزایش خدمات رسانی در طرح های سالم سازی و تعداد ناجیان غریق بسیار موثر بوده است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران اذعان داشت: امسال 94 طرح سالم سازی ویژه بانوان و آقایان در نوار ساحلی استان فعال است.
به گفته شادمان، امسال هزار و 403 نفر ناجی غریق در استان مازندران به مسافران خدمات ارائه می دهند که از این میان 970 نفر در نقاط ساحلی خارج از طرح های سالم سازی به امداد و نجات غریق ها مشغول هستند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران گفت: باید گردشگران دقت کنند که تاکنون تمام غرق شدگان در آبهای استان در خارج از طرح های سالم سازی اقدام به شنا کرده بودند.
و گفت: در صورتی که گردشگران ورودی به سواحل در طرح های سالم سازی اقدام کنند و همچنین از شنا کردن در خارج از ساعت کار طرح های دریا و شب خود داری کنند می توانند سفر خاطره انگیزی را در نوار ساحلی استان تجربه کنند.
شادمان یادآور شد: همچنین موج سوم ورود گردشگران تابستانی به استان مازندران شروع شده و با توجه به نزدیک شدن به اتمام فصل تعطیلات پیش بینی می شود در هفته آینده میزان ورود این گردشگران به استان مازندران به اوج خود برسد.
او در ادامه تاکید کرد: پیش بینی اداره هواشناسی حاکی از این است که اواخر هفته جاری شاهد بارندگی و طوفانی بودن دریا خواهیم بود لذا از گردشگران تقاضا داریم در زمان طوفانی بودن دریا به طور جدی از شنا کردن خودداری کنند.
شادمان همچنین از گردشگران نوار ساحلی مازندران خواست تا به تذکرات ناجیان غریق مستقر در سواحل به طور جدی توجه کنند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: امیدواریم در تعطیلات پایانی شهریورماه شاهد غرق شدگی هموطنانمان در آبهای استان نباشیم.
اودر ادامه به استقبال بی نظیر مردم در تابستان امسال برای سفر به استان مازندران اشاره کرد و گفت: هنوز آمار قطعی اخذ نشده است اما پیش بینی می شود نسبت به تابستان سال گذشته گردشگری در مازندران رشد بسیار خوبی داشته است.
شادمان یادآور شد: امسال سرویس دهی به گردشگران در زمینه های مختلف به ویژه اقامتی و پذیرایی از کیفیت بالایی برخوردار بوده است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان همچنین به برگزاری جشنواره های مختلف در نوار ساحلی استان طی تابستان امسال اشاره کرد و گفت: جشنواره بادبادک ها، مجسمه های شنی، ساحل سالم، کنسرت‌های موسیقی، نمایشگاه تولیدات سنتی و پیاده روی ساحلی خانوادگی از جمله این برنامه ها بوده است.
او تاکید کرد: این برنامه ها امسال بسیار مورد استقبال گردشگران تابستانی واقع شد و رضایت آنها را به دنبال داشت.


105105

کد خبر: 346505

وب گردی

وب گردی