رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت بهسازی مدارس در مناطق زلزله زده و شهرهای جنگ زده گفت: 10 درصد مدارس کشور به علت تراکم جمعیتی به شکل دو نوبته اداره می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مرتضی رییسی، درباره آخرین وضعیت بهسازی مدارس در شهرهای زلزله‌زده و جنگ زده اظهار کرد: قدمت مدارس ما در مناطقی که در دوران جنگ تحمیلی دچار مشکل شده‌اند، به علت آنکه تحت عملیات نوسازی قرار گرفته‌اند کمتر است.

او گفت: اما در خوزستان کمبود مدرسه داریم که البته در همه استان‌ها این کمبود وجود دارد، اما مدارس در استان‌هایی چون خوزستان نوساز و جدیدتر هستند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در شهر زلزله‌زده ورزقان پس از زلزله بازدیدهایی انجام شد و مدارس به لحاظ ایمنی نمره قابل قبولی دریافت کردند، گفت: بخش قابل توجهی از مدارس در این مناطق مقاوم بودند و برخی نیز بازسازی شده‌اند.

رییسی گفت: در شهر بم نیز فضای آموزشی موردنیاز تامین شده است؛ هرچند زلزله بم خسارت سنگینی از ابعاد مختلفی به کشور وارد کرد، اما گزارشی از کمبود فضای آموزشی در شهر بم نداریم.

10 درصد مدارس کشور دو نوبته هستند

او در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره نسبت جمعیت دانش‌آموزی به مدارس در کشور گفت: تقریبا جمعیت دانش‌آموزان دختر و پسر در کشور برابر است و نمی‌توان گفت دچار کمبود مدارس دخترانه و یا پسرانه در کشور هستیم اما در مجموع 10 درصد مدارس ما در کشور به دلیل تراکم جمعیت دانش‌آموزی دو نوبته اداره می‌شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: آموزش و پرورش حتی برای یک دانش‌آموز هم مدرسه دایر کرده است و بیش از 4800 مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز وجود دارد و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است و شاید هیچ کجای دنیا برای یک دانش‌آموز یک مدرسه تخصیص ندهند.
20104
کد خبر: 347269

وب گردی

وب گردی