دادگاه تجدیدنظر اپل  در ایالات متحده آمریکا پنجشنبه گذشته به نفع اپل رای داد.

به گزارش ایسکانیوز، اهمیت این رای آنجا است که می‌تواند فروش محصولاتی از سامسونگ که در آن پتنت‌های اپل استفاده شده است را متوقف کند. این حکم که پتنت‌های اسلاید تو آنلاک، اتوکرکت و کوئیک لینک اپل را شامل می‌شوند آخرین رویداد از این مناقشه چهارساله است. حکم قبلی که مربوط به ماه می 2014 می‌شد، به اپل 120 میلیون دلار غرامت پرداخت می‌کرد ولی از سامسونگ نمی‌خواست که پتنت‌های نقض شده را از گوشی‌هایش حذف کند. درخواست تجدید نظر اپل برای گرفتن این امتیاز حیاتی از کره‌ای‌ها داده شده بود که ظاهرا مورد موافقت دادگاه قرار گرفته است. دادگاه تجدیدنظر فدرال در حوزه واشنگتن به این حکم استناد می‌کند که:

حق محروم کردن رقبا از استفاده از حقوق متعلق به شخص حائز ا همیت است. و این حق انحصار- که تضمین صریح و مستقیم حق پتنت از سوی قانون اساسی صورت می‌گیرد- هم به این ترتیب مهم است.

احتمالا سامسونگ  از این حکم آگاهی داشته است و از مدت‌ها قبل این ویژگی‌ها را از بیشتر وسایلش حذف کرده است. اما کره‌ای ها هم بیکار ننشسته‌اند و درخواست تجدید نظر برای هر دو حکم داده‌اند. که اگر در این دعوا برنده شوند هر دو حکم قبلی نقض خواهد شد.

اما الان اپل یک دادگاه برنده دیگر هم در طرف خود دارد. از آنجا که سامسونگ تقریبا از مدتها پیش این ویژگی‌ها را از تولیداتش حذف کرده است، نتیجه  دعوا برای سایر کمپانی‌ها مهم است چرا که اپل به آن‌ها این اخطار را می‌دهد که اگر بخواهد می‌تواند پای آن‌ها را هم به وسط بکشد.

در حال حاضر اپل و سامسونگ در بیش از 50 مناقشه علیه یکدیگر شکایت کرده‌اند و دادگاه‌های آمریکایی تا بحال بیشتر تمایل به برنده کردن اپل داشته‌اند.

منبع:Readwrite

20103
کد خبر: 348364

وب گردی

وب گردی