مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، در مورد کمبود برخی برندهای شیر خشک گفت:علت اصلی کمبود برخی شیر‌خشک‌ها، آتش سوزی ۵ ماه پیش کارخانه تولیدکننده هلندی بوده است که موجب به تعویق افتادن ورود شیر خشک‌ها به ایران شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، امیر حسین جمشیدی مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در مورد موضوع کمبود برخی برندهای شیر خشک گفت: اینها مصارف خاص داشته و لزوماً توسط بیماران متابولیک استفاده نمی‌شوند و به دلیل عدم یارانه ای بودن، توسط چند شرکت محدود و به‌صورت آزاد وارد می‌شود لذا تامین نیز بر مبنای نیاز بازار صورت می‌پذیرد و محدودیتی برای آن وجود ندارد.

جمشیدی افزود: علت اصلی تاخیر این برند شیر خشک، آتش سوزی حدود 5 ماه پیش کارخانه تولیدکننده در هلند بوده است که موجب به تعویق افتادن ورود شیر خشک ها به کشور شد اما کارهای مربوطه در بخش بانکی و ترخیص انجام شد و طبق مستندات دقیق در روزهای نخستین مهر ماه در تمام داروخانه ها توزیع خواهد شد.

او ادامه داد: هنگامی که سازمان از کمبود مطلع شد به شرکت‌ها اعلام کرد در اسرع زمان نسبت به رفع مسئله اقدام کنند را رفع کنند ضمن اینکه بر روی بسته بندی‌های شیر خشک‌ها شماره تلفنی وجود دارد که متقاضی را راهنمایی می‌کند که در صورت کمبود از چگونه نیاز خود را برآورده کند.

جمشیدی با بیان اینکه این کمبود ،صرفاً در خصوص یکی از انواع برندهای شیر خشک که در کشور هلند تولید می‌ شد بوده است گفت :با توجه به اینکه استفاده از این شیرها به صورت مقطعی است و همیشگی نیست و با تجویز پزشک می‌توان از نمونه‌های مشابه نیز استفاده کرد و شاهد کوچکترین مشکلی نیز نبود .

او دلیل دیگر کمبود مذکور را توزیع نامناسب برشمردو ادامه داد : اگر توزیع نامناسب باشد ممکن است در شهری با انبوهی فرآورده در انبارها مواجه باشیم در حالیکه در شهری دیگر کمبود مشاهده می‌شود به هر حال تلاش ما بر این است که فرد مصرف کننده احساس درباره تامین کالای سلامت مورد نظر احساس ناامنی نداشته باشد.

او ضمن تشکر از دغدغه‌مندی رسانه‌ها نسبت به نگرانی‌های مردم تاکیدکرد: باید مراقب بود با اعلان کمبودها کاملاً حرفه صورت بگیرد تا نیاز کاذبی بروز نداشته باشد به این معنی که عده ای از ترس کمبود به تهیه بیش از حد نیاز موارد تقاضا بپردازند و خود باعث افزایش کمبود شود.

جمشیدی در خاتمه به نماینده انحصاری شرکت‌های برند در کشور نیز پرداخت و گفت: به دلیل جلوگیری از ناهماهنگی و مشکلات احتمالی شرکت‌های برند عموماً به نماینده‌ای واحد در کشور بسنده می‌کنند.

20106
کد خبر: 349705

وب گردی

وب گردی