سومین همایش زبان شناسی و آموزش زبان فارسی همراه با تجلیل از نیم قرن تلاش علمی دکترمهدی مشکوة الدینی، 11 و 12 اسفند ماه سال جاری با حمایت بنیاد سعدی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، سومین همایش زبان شناسی و آموزش زبان فارسی دارای دو محور اصلی «زبان شناسی نظری و کاربردی» و «آموزش زبان و ادب فارسی» است که هر کدام را بخش های مختلفی در بر می گیرد.

Poster (1)
محور زبان شناسی نظری و کاربردی از «آواشناسی، واج شناسی، صرف و نحو، رده شناسی زبان، معنی شناسی، زبان شناسی تاریخی – تطبیقی، کاربرد شناسی زبان و تحلیل گفتمان، زبان شناسی رایانه ای و پیکره، نشانه شناسی، زبان شناسی و ترجمه، جامعه شناسی زبان، عصب شناسی زبان، یادگیری و آموزش زبان های خارجی، زبان شناسی شناختی، فرهنگ نگاری، گویش شناسی و زبان شناسی قرآن» تشکیل شده است.
محور کاربردی و آموزش زبان و ادب فارسی نیز شامل «آسیب شناسی روش های تدریس و ارزشیابی زبان فارسی، تهیه و تدوین مواد آموزشی زبان فارسی، چالش های جهانی سازی زبان فارسی، زبان فارسی و رایانه» است.
علاقمندان برای شرکت در این همایش می توانند چکیده مبسوط مقالات را تا 15 مهرماه و اصل مقاله را تا 30 آبان سال جاری به دبیرخانه همایش زبان شناسی و آموزش زبان فارسی به نشانی مشهد، میدان آزادی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه ادبیات و علوم انسانی، اتاق 231 ارسال کنند و با شماره های 38806790 051، 09336308528 و 09335308526 تماس داشته باشند.
همچنین نشانی http://lingconf3.um.ac.ir و پست الکترونیکی lingconf3@um.ac.ir برای سومین همایش زبان شناسی و آموزش زبان فارسی راه اندازی شده است.
501/502

 
کد خبر: 351501

وب گردی

وب گردی