تهران –ایسکانیو، هر ساله هفته آخر ماه مبارک رمضان مردم ایران برای خلق حماسه جدید ,همدلی و همیاری مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین با راهپیمایی عظیم به کمک این کشور می آیند تا به همه جهان علی الخصوص کشورهای آمریکا و اسرائیل ثابت کنند ایران همیشه پشتیبان  شیعیان  جهان هستند .

امسال هم مثل سالهای گذشته راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و 770 شهر ایران و در 80 نقطه مختلف جهان نیز برگزار شود.

در این مراسم با شعار محوری «روز جهانی قدس، تمرکز بر آرمان فلسطین، پشتیبانی از مردم غزه، برائت از فتنه صهیونیستی داعش و بیزاری از رژیم اشغالگر قدس» مردم ایران کمک خود را به این ملت اعلام می کنند .همچنین ملت روزه دار ایران در 9 مسیر که تمامی مسیرها به دانشگاه تهران ختم می شود در این راهپیمایی شرکت کرده اند.

در این مراسم مردم با در دست گرفتن دست نوشته های که بر روی مقوا و بنر با مضمون «خدا قدس شریف را آزاد خواهد کرد»، «نماز عید فطر را در قدس آزاد شده خواهیم خواند»، «رژیم صهیونیستی به دنبال نسل‌کشی در غزه است» و .. اعتراض خود را نشان می دهند.

راهپیمایی امروز که مصادف با بیست و هفتمین روز  و هفته آخر ماه مبارک رمضان می باشد ساعت 10.30 آغاز شده است در این مراسم شخصیت کشوری و لشکری در کنار مردم به دفاع از ملت مظلوم غزه پرداختند. آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه ،امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش , هاشمی استاندار تهران از جمله شخصیت هایی بودند که در ساعات اولیه راهپیمایی به خیل عظیم مردم پیوستند. همچنین حضور گسترده ای از ورزشکاران و هنرمندان تا به این لحظه در راهپیمایی مشاهده می شود.

قرار است 700 پرچم رژیم صهیونیستی در خیابان انقلاب به آتش کشیده شود.

مردم در این راهپیمایی اعلام کردند که آماده ایم انتقام خون 800 شهید فلسطین را بگیریم همچنین از مسئولان خواستند تا موشکهای را به سمت تل آویو کوک کنند.

حضور رئیس جمهور در جمع راهپیمایان

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور از حوالی میدان فردوسی تهران در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس حضور یافت. همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ,عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ،حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور،محمود حجتی وزیر کشاورزی،حجت‌الاسلام علی یونسی مشاور امور اقلیت‌های رئیس‌جمهور،حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب،امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)،غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران حضور پیدا کردند .

گروه‌های مختلف دانشجویی از دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی مختلف با در دست داشتن پرچم‌ فلسطین و پلارکاردهایی در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و نفرت‌شان را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

در این مراسم گروهی جوانان و کودکان با تن کردن کفن پوش در مسیر راهپیمایی در خیابان انقلاب حضور یافتند.و روی این کفن پوشها نوشتن  انتقام 800 شهید فلسطینی را خواهیم گرفت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ،سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ،حجت‌الاسلام طاها هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد ،علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی،محمدرضا نجفی دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ،دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش،همایون سامیه، نماینده جامعه کلیمی‌های ایران،حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی صدا و سیما ،سیدهادی خامنه‌ای،کمال خرازی عضو شورای راهبردی روابط خارجی،حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز به سیل عظیم مردم در راهپیمایی روز قدس پیوستند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق نیز در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

حاضران در راهپیمایی امروز شعارهایی با مضامین «ولایت فقیه اصل دین است، محور اتحاد مسلمین است»، «مرگ بر صهیونیسم»، «مرگ بر رژیم کودک‌کش»، «مرگ بر رژیم غاصب رژیم صهیونیستی» سر می‌دهند.

برخی از حاضران نیز پلاکاردهای «مقاومت تا پیروزی»، «حمایت از فلسطین وظیفه هر مسلمان»، «مرگ بر اسرائیل» در دست دارند.

برخی از حاضران که مادر شهید هستند، عکس شهدای خود را در دست گرفته‌اند و در راهپیمایی روز قدس حضور یافته‌اند.

همچنین آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،علی اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی،آخوندی وزیر راه و شهرسازی،علی مطهری نماینده تهران، شهیندخت ملاوردی معاون امور بانوان ریاست جمهوری،ضرغامی رییس صدا و سیما ،امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش ،حجت‌الاسلام طاهری مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ،قادری‌فر مدیرکل امور تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،سردار سرلشکر پاسدار جعفری به همراه همسرش.

شعار "مرگ بر داعش ِصهیونیستی" در راهپیمایی روز قدس تهران

راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعار مرگ بر داعش صهیونیستی ضمن تأکید پیوند رژیم صهیونیستی با گروهک تروریستی داعش انزجار خود را از این گروهک تروریستی ابراز کردند.
همزمان با روز جهانی قدس، راهپیمایان تهرانی با حمل تصاویری از کشتار مسلمانان عراق و سوریه توسط گروهک تروریستی داعش بر لزوم وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با این گروهک تروریستی تأکید کردند.
راهپیمایان با سر دادن شعار مرگ بر داعش ِصهیونیستی بر پیوند این گروهک تروریستی با رژیم صهیونیستی تأکید و انزجار خود را از گروهک تروریستی داعش ابراز کردند.

تصاویری در دست راهپیمایان است که روی آن عکس ابوبکر بغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش و نتانیاهو مسئول رژیم صهیونیستی در کنار یکدیگر قرار دارد.
تصاویر پادشاه عربستان در تهران به آتش کشیده شد
راهپیمانان تهرانی با شعار مرگ بر رژیم سعودی و آتش زدن تصاویر پادشاه عربستان، از حمایت‌های رژیم سعودی از رژیم صهیونیستی ابراز انزجار کردند.

راهپیمایان روزه‌دار تهرانی که در روز جهانی قدس در خیابان انقلاب اسلامی در حال راهپیمایی هستند، با سر دادن شعار مرگ بر رژیم سعودی انزجار خود را از حمایت‌های حکومت عربستان از رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

این راهپیمایان که حاکمان سعودی را در جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مردم غزه شریک می‌دانستند، تصاویر پادشاه سعودی را در خیابان انقلاب اسلامی به آتش کشیدند.

راهپیمایان درباره این اقدام خود می‌گویند، رژیم سعودی نه تنها از مسلمانان فلسطین دفاع نمی‌کند بلکه زمینه را برای کشتار مردم غزه و قتل عام مسلمانان در دیگر کشورها اعم از سوریه و عراق فراهم کرده است.

در راهپیمایی روز قدس امروز، جامعه اصناف سینمای ایران و برخی از اعضای خانه سینما همزمان ، عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ، مرضیه افخم سخنگو امور خارجه ، اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده کل ناجا، حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه،محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس وشورای اسلامی ،محمدجواد منتظری رییس دیوان عدالت اداری،معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست،سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت،محمد باقر نوبخت سخنگوی هیئت دولت ،سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران،سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ،حجت‌الاسلام علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات ،با روز قدس به جمع راهپیمایان تهران پیوستند.

نامه 1200 پزشک به دبیرکل سازمان ملل متحد

گفتنی است، بیش از هزار و 200 پزشک سازمان تامین اجتماعی در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل نسبت به بمباران بیمارستان های غزه توسط رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار مهر بیش از هزار و 200 پزشک سازمان تامین اجتماعی تهران با امضای نامه ای خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و سازمان های بین المللی به جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان ها و مراکز درمانی غزه اعتراض کردند.

در این بیانیه آمده است خبر تاسف بار بمباران بیمارستان غزه افکار عمومی همه مردم جهان را جریحه دار نموده چنانکه مستحضرید براساس کنوانسیون های بین المللی بیمارستان ها، مراکز درمانی، پزشکان و کارکنان این مراکز در مقابل تعارض از سوی نیروهای متجاوز در جنگ مصون می باشند، این مسئولیت ناشی از ذات عملکرد این گروه در نجات جان مصدومین و آسیب دیدگان از جنگ، صرف نظر از تعلق خاطر آنان بر هر یک از طرفین درگیری.

اهمیت این موضوع تا بدان جاست که حتی جدای از وجود این کنوانسیون های بین المللی، حمله به این مراکز دل هر انسان بیطرف و آزاده ای را به درد می آورد.

ما پزشکان شاغل در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی با محکوم نمودن این اقدام وحشیانه که با تمامی اصول انسانی و حقوق بشر مغایر است از آن مقام محترم درخواست رسیدگی فوری به منظور محکوم نمودن این اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل و شناسایی محاکمه عاملان آن و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز جنایات مشابه در آینده را می نماییم.

این بیانیه بر سردر سازمان تامین اجتماعی در خیابان آزادی و مسیر راهپیمایی نصب شده است.
کد خبر: 35173

وب گردی

وب گردی