کارشناس پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: با همکاری حوزه فناوریاطلاعات دانشگاه 7 سایت جعلی مجلات خارجی را به لیست سایت‌های جعلی مجلات سازمان مرکزی دانشگاه اضافه کردیم.
فاطمه دهقان بنادکی که موفق شد با دقت نظر، هفت سایت را به عنوان سایت جعلی ثبت مقالات به حوزه معاونت پژوهشی سازمان معرفی و پس از تأیید آن معاونت به لیست سایت‌های جعلی اعلام شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کند در این باره گفت: شگرد این سایت‌ها این است که در برخی موارد با تغییر خیلی جزئی در آدرس، سایتی مشابه با سایت اصلی طراحی می‌کنند و نسبت به فریب علاقه‌مندان و دانشجویان با اخذ وجه نسبت به ثبت مقاله و حتی چاپ آن مبادرت می‌کنند و با روش‌های بسیار زیرکانه در فریب استادان و دانشجویان اقدام می‌کنند.


شگرد این سایت‌ها این است که در برخی موارد با تغییر خیلی جزئی در آدرس، سایتی مشابه با سایت اصلی طراحی می‌کنند و نسبت به فریب علاقه‌مندان و دانشجویان با اخذ وجه نسبت به ثبت مقاله و حتی چاپ آن مبادرت می‌کنند.
این کارشناس پژوهشی در خصوص نحوه تشخیص سایت جعلی ادامه داد: پس از بررسی آرشیو مجلاتی که مقالات در آنها چاپ شده‌اند و با توجه به لینک‌های موجود بر روی سایت‌های معتبر و موثق و با همکاری مهندس میرخلیلی از حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه، سایت‌های مشکوک را شناسایی و در مکاتبه‌ای به معاونت پژوهش و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه ارسال کردیم که خوشبختانه تمامی سایت‌های معرفی شده از سوی سازمان مرکزی نیز جعلی اعلام و به لیست وب سایت‌های جعلی نشریات علمی سازمان اضافه شد.

وی علاقه‌مندان به ثبت مقاله در نشریات و مجلات را به دقت نظر و بررسی بیشتر در اصالت مجلات و توجه به بخشنامه اخیر سازمان مرکزی توصیه کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده لیست مجلات نامعتبر که جهت تشویقی، تبدیل وضعیت، اخذ نمره پایان‌نامه و رساله مورد تأیید نیستند به آدرس www.iauyazd.ac.ir/index.php/Researches.info مراجعه کنند.

20101

کد خبر: 351860

وب گردی

وب گردی