زهره حاجیان- ایسکانیوز: جشن عصا با حضور وزیر بهداشت ، صالحی امیری ، دکتر ایازی بزرگان سینمای ایران در مرکز توانبخشی امام علی (ع) برگزار شد.
در این مراسم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه با دیدن مدیریت و کارکنان مرکز دخترانی که دراین مرکز نگهداری می شوند به یاد آیه قرانی افتادم که می فرماید: هستند انسان هایی که همه وجودشان را با خدا معامله می کنند و خدا با آنها بسیار مهربان است.


مرکز امام علی
سید حسن هاشمی گفت: در روزعرفه امام حسین (ع) حج را نیمه تمام گذاشت و راهی مسیری شد که حکومت الهی را بر پا کند وهدف از این کار رسیدن به قدرت نبود و به دنبال اجرای عدالت و خدمت به مستمندان و درماندگان و مبارزه با ظلم و گردنکشی بود و همه عظمت و بزرگی امام علی (ع) به عدالت و دفاع از حق و دستگیری از نیازمندان و حقوق مردم بود و ادعا می کنیم که پیرو کسی هستیم که در حفظ بیت المال از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد.



2949071-4544011
او تاکید کرد : ما باید برگردیم به قول هایی که دادیم و مردم شنیدند و روزنامه ها نوشتند و آرزو می کنم که در کنار همایش هایی که با هزینه های فراوان برگزار می شود و هزینه هایی که برای اماکن مقدس صرف می شود بخش را به بچه هایی که در مراکز نگهداری می شوند اختصاص دهیم .


مرکز امام علی 2
هاشمی با اشاره به اینکه این معلولان گناهی ندارند و وسیله ای برای آزمون ما هستند گفت: هر کدام از ما به ویژه توانگران باید عبرت بگیریم و در شب عید قربان که به معنی گذشتن از همه چیز است و در آستانه ماه مهر و مهربانی و سالگرد دفاع مقدس به این مراکز توجه بیشتری کنیم .


2949071-4544014
او گفت: کمک کردن صرفا به معنی کمک مالی نیست و معتقدم اگر میلیاردها هزینه کنیم به اندازه لبخند یکی از مربیان که از بچه ها نگهداری می کند نمی ارزد.
هاشمی تاکید کرد: از طرف دولت آنچه مربوط به من و وزارت بهداشت و درمان است برای این مرکز از هیچ کوششی فروگذاری نمی کنیم و با کمک دانشگاه مربوطه ساختمان نیمه تمام مرکز را به اتمام خواهیم رساند.


مرکز امام علی 3
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه آرزو می کنم این دوره وزارت من تمام شود گفت: در بازدید که از سرای احسان داشتم عهد کردم بقیه وقتم را برای کمک به مراکز بگذرانم و امشب می گویم اگر مرا راه دهید به اینجا می آیم .
او تاکید کرد : من در کسوت پزشک درستکار و میهن دوست در خدمت همه مردم هستم و امیدوارم تا پایان عمر در خدمت مردم باشم چرا که معتقدم مردم ایران مهربانند و اشکال از دانشگاهی است که صدا و سیما نام دارد و می تواند فرصت های را در کنار جو سنگین سیاسی که در کشور حاکم است را به تصویر بکشد و دل مردم را به هم مهربانتر کند .و راه درست و صحیح را در مقابل ملتی که تاریخ پر اعتباری دارد و دین اسلامی که مظهر وفاداری و ارتقای مکارم و اخلاقیات است نشان دهد و امیدوارم دیگر محرومیتی وجود نداشته باشد.


مرکز امام علی 5
او برای جمشید مشایخی عمر مستدام آرزو کرد و گفت: دعا می کنم سایه استاد بر سر جامعه هنری ما باشد و کاش وزیر نبودم و می توانستم در مورد عصا و عینک استاد که به نفع این مرکز به حراج گذاشته شده تصمیم بگیرم.


مرکز امام علی 1
ما تسلیم انسان‌های بزرگی هستیم که با نگاهشان انسانیت را یاد آوری می‌کنند
در این مراسم سید رضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در مقابل معصومیت دختران ساکن در مجتمع امام علی (ع) هیچ حرفی برای گفتن نداریم گفت: همه ما تسلیم انسان‌های بزرگی هستیم که با نگاهشان به ما انسانیت را یاد آوری می‌کنند و معتقدم که آنها معلول نیستند و به خواست خداوند در بهشت هستند و من باید روزی دامن آنها را برای شفاعت بگیریم.
صالحی امیری با اشاره به اینکه با دیدن عظمت کسانی که از این دختران نگهداری می‌کنند فرو ریختم گفت:درود ما بر زنان و مردان با شخصیتی که از این قشر مظلوم نگهداری و مراقبت می کنند این افراد امروزانسانیت را به من آموختند و امیدو.ارم با کمک برگزار کنندگان این مراسم بتونیم جشن گلریزانی ترتیب بدهیم و به این انسان های بزرگ که نظاره گر ما هستند کمک کوچکی ارائه کنیم .


  مرکز امام علی 6
او تاکید کرد : روزگاری در همین شهر انسان های بزرگی بودند که به مغازه دارها پول می دادند و سفارش می کردند اگر فرد نیازمندی به شما مراجعه کرد و پول برای خرید نداشت شما به او اقلام مورد نیازش را بدهید و نگویید چه کسی این مبلغ رذا داده است اما این روزها این دستگیری وجود ندارد و در زمانی که همدلی و همزبانی کمرنگ شده است باید سعی کنیم مهربانی را ترویج کنیم و اگر بن مایه ای از مهربانی در وجودمان باقی مانده است تلاش کنیم و دست مردم را بگیریم و لبخند رذا بر روی لبان مردم نیازمند و معلولان بنشانیم.


مرکز امام علی 7
70 درصد دختران کم توان ذهنی خانواده ندارند
در ادامه مراسم حسین زاجکانی ها مدیر مجتمع توانبخشی امام علی (ع) گفت: در این مجتمع 300 دختر به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند و بیش از 70 درصد آنها خانواده ندارند به این معنی که چون نگهداری از بچه های کم توان ذهنی سخت است آنها را سر راه در امامزاده ها و مناطق شلوغ می گذارند وآنها پس از انتقال به کلانتری و بهزیستی در نهایت به مراکز منتقل و نگهداری می شوند .
او با اشاره به اینکه موسسه خیریه نیک آفرینان غدیر با حضور چند نفر معلم ساده تاسیس شد گفت: هزینه های جاری این مرکز ماهیسانه 600 میلوین تومان است و علاوه بر 300 دختر کم توان ذهنی برای 300 مادریار و کارمند که بیشتر آنها زنان سرپرست خانوار هستند کار آفرینی شده و در کنار هزینه های 110 دختر که در مرکز شریعتی نگهداری می شوند تاکنون از هیچ امکانات دولتی استفاده نکرده ایم و مشکل بزرگ و اساسی مرکز این ساختمان است که خشتی و گلی است و با حادثه ای کوچک ممکن است خراب شود و فاجعه ای ملی رقم بخورد چرا که دختران ساکن در مرکز از سراسر کشور هستند.


 مرکز امام علی 8


امیدوارم خداوند بزرگ آنقدر به من شعور بدهد تا بتوانم واقعیت ها را ببینم


در بخش دیگری از مراسم جمشید مشایخی با قرائت شعری از شیخ بهایی گفت: اسم برنامه جشن عصا است من باید با عصا  راه  بروم  با خودم گفتم که عصای من ارزش ندارد اما شاید بیایند عصای بی ارزش مرا بخرند و با آن کارهای بزرگی انجام دهند.


مرکز امام علی 9


 مشایخی تاکید کرد: امیدوارم خداوند بزرگ آنقدر به من شعور بدهد تا بتوانم واقعیت ها را ببینم.


105105

کد خبر: 354392

وب گردی

وب گردی