همزمان با روز جهانی گردشگری طی مراسمی که در تالار همایش های موزه آبگینه برگزار شد ؛ ضمن معرفی جاذبه های گردشگری بخش مرکزی پایتخت نقشه گردشگری دوزبانه منطقه11 رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، این مراسم که با حضور رجبعلی خسرو آبادی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران ، وحید محمدی قائم مقام شهردار منطقه 11 و  مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و علاقمندان در محل تالار همایش های موزه آبگبنه برگزار شد ؛ نقشه دو زبانه گردشگری منطقه 11 که حاصل تعاملات و تفاهم نامه های فی مابین شهرداری منطقه 11 و اماکن گردشگری و موزه های منطقه است معرفی و رونمایی شد.
وحید محمدی قائم مقام شهرداری منطقه 11 در این مراسم با بیان این که بخشی از تهران قدیم و بسیاری از اماکن ارزشمند از لحاظ معماری ، هنری ،تاریخی و فرهنگی در محدوده این منطقه قرار گرفته است ؛ به معرفی جاذبه های گردشگری بخش مرکزی پایتخت پرداخت.
قائم مقام شهرداری منطقه 11 وجود مساجد و خانه‌های قدیمی دارای ارزش میراثی ، بناهای حکومتی عهد ناصری و پهلوی اول و و وقوع بسیاری از اتفاقات مهم تاریخ ایران را که در خیابان ها و محله های این منطقه اتفاق افتاده ؛ میراث ارزشمند تاریخ و فرهنگ پایتخت عنوان کرد و بر لزوم برنامه ریزی برای جذب گردشگران و علاقمندان به این بخش از تاریخ و هویت شهر تهران تأکید نمود.
محمدی در ادامه به معرفی نقشه دو زبانه گردشگری منطقه 11 پرداخت و افزود: به منظور ترویج فرهنگ گردشگری و آشنایی علاقمندان با میراث فرهنگی و تاریخی پایتخت ایران ؛ نقشه گردشگری منطقه 11 به دو زبان فارسی و انگلیسی با هدف راهنمایی علاقمندان برای برنامه ریزی و مسیر یابی یک روز گردش در طهران یکصد سال پیش تهیه و تولید شد.
او گفت: در این نقشه راهنمای گردشگری خانه های قاجاری، مساجد قدیمی ، کلیساها ،موزه ها و اماکن تاریخی گنجانده شده تا علاقمندان با بهره گیری از آن بتوانند مکان های مورد نظر را شناسایی و مسیر یابی کنند.
این همایش با برپایی کارگاه های آموزشی با موضوع قوانین ناظر بر فعالیت‌های گردشگری در فضای مجازی توسط سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران و رونمایی از کتاب" ارتباطات میان فرهنگی" تألیف "افسانه جباریان" به کار خود پایان داد.


105105

کد خبر: 355126

وب گردی

وب گردی