علی فراهانی - ایسکانیوز : سخنگوی نیروی انتظامی از ترخیص وسایل نقلیه‌ای که توسط پلیس راهور به پارکینگ منتقل شده‌اند و حکم قضایی ندارند، در هفته نیروی انتظامی خبر داد و گفت: ساعت کار مراکز خدمات‌رسان ناجا افزایش پیدا می‌کند.

سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، برنامه‌های هفته نیروی انتظامی را تشریح کرد.

او با اعلام اینکه برنامه‌های هفته نیروی انتظامی از جمعه (یازدهم مهرماه) در سراسر کشور کلید خواهد خورد، افزود: سردار اشتری فرمانده ناجا این هفته به عنوان سخنرانی قبل از خطبه‌ها، اهداف و برنامه‌های نیروی انتظامی را در نماز جمعه تبیین می‌کند.

سخنگوی ناجا با اعلام اینکه از شنبه هفته آینده به صورت سراسری و منسجم، صبحگاه مشترک در کلیه ستادهای فرماندهی نیروی انتظامی برگزار خواهد شد، افزود: همچنین در هفته نیروی انتظامی، نمایشگاه تجهیزات پلیس ایمنی و امنیتی در محل مصلی برگزار می‌شود که در طی این نمایشگاه ۱۰۵ شرکت ایرانی با همکاری ۲۵۵ برند خارجی از ۳۱ کشور جهان، دستاوردهای ایمنی و پلیسی خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند داد.

منتظرالمهدی با اشاره به تسهیلاتی که پلیس برای شهروندان همزمان با هفته ناجا در نظر گرفته است، افزود: در این هفته تسهیلاتی همچون ترخیص سریع وسایل نقلیه و موتورسیکلت‌هایی که توسط عوامل پلیس راهور، متوقف و به پارکینگ منتقل شده‌اند، در صورت نداشتن حکم قضایی و برگ پارکینگ، بلافاصله ترخیص و در اختیار مالک قرار می‌گیرند.

او با اعلام افزایش ساعت کار در مراکز خدمات‌رسانی نیروی انتظامی، گفت: ساعت کار مراکز پلیس+۱۰، اداره گذرنامه و مراکز شماره‌گذاری همزمان با هفته ناجا افزایش پیدا می‌کند که این افزایش ساعت از طریق رسانه‌ها به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

سخنگوی ناجا با اشاره به شعار نیروی انتظامی در هفته ناجا، گفت: شعار «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» به عنوان شعاری است که امسال ناجا برای انجام برنامه‌های خود در نظر گرفته است و هر کدام از مولفه‌هایی که برای این شعار در نظر گرفته شده، یکی از ماموریت‌های مهم پلیس برشمرده می‌شود.

منتظرالمهدی گفت: در یک سال گذشته ۱۳ میلیون تلفن و گزارش رسیدگی از طریق سامانه ۱۱۰ انجام شده که ۶۶.۴ درصد مردم از پاسخگویی پلیس اعلام رضایتمندی کرده‌اند. همچنین ۷۸۰هزار تماس نیز با سامانه ۱۹۷ در ارتباط با ثبت شکایات، پیشنهادات و تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند پلیس مبارزه با مواد مخدر، افزود: ۵۳۸ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون کشف و ضبط شده؛ این در حالی است که جان بر کفان نیروی انتظامی در بخش پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به انهدام ۲۵۷۵ باند قاچاق در طول یک سال گذشته شده‌اند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی همچنین با مثبت ارزیابی کردن فعالیت واحدهای مشاوره و روانشناسی در کلانتری‌ها، افزود: بالغ بر ۳۹۸۰هزار مورد مشاوره در بیش از ۶۰۰ کلانتری که مجهز به مراکز مشاوره‌ای و خدمات روانشناسی هستند، صورت گرفته است که این نشان می‌دهد حجم قابل توجهی از پرونده‌ها قبل از ارجاع به دادسرا، در همان کلانتری‌ها مختومه اعلام شده و به مصالحه رسیده‌اند.

20102
کد خبر: 357489

وب گردی

وب گردی