رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا (مرس) نکاتی را توصیه کرد .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ا ایسنا، دکتر محمد مهدی گویا در خصوص بیماری مرس گفت: مرس بیماری ویروسی جدیدی است که طی سال‌های اخیر در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان، امارات و قطر شایع شده است. این بیماری در حال حاضر هیچ واکسن یا درمانی ندارد و تنها با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تب بالای 38 درجه، سرفه و تنگی نفس را از علائم شایع این بیماری برشمرد و گفت: در برخی موارد نیز ممکن است فرد اسهال شود و پس از آن علائم تنفسی شروع شود. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از دست دادن، روبوسی کردن و در آغوش کشیدن فرد مشکوک خودداری کنید و در صورتی که فرد مشکوک به بیماری است اگر مراسمی برای حجاج دارید آن را تا رفع علائم فرد به تعویق اندازید.pic-14623-1443419715

او از حجاج خواست که در صورت بروز علائم تنفسی یا اسهال تا 14 روز پس از بازگشت از سفر حج سریعا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

بنابر اعلام وب‌دا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت اطلاعات لازم در خصوص بیماری و رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری را در بدو ورود آنها به کشور در اختیار آنان و خانواده‌هایشان خواهد گذاشت. همچنین شماره تماسی نیز در اختیار حجاج قرار خواهد گرفت تا در صورت بروز هر گونه مشکلی آن را اطلاع دهند.

20106
کد خبر: 358436

وب گردی

وب گردی