تهران – ایسکانیوز: معاون هماهنگی و نظارت بر خدمات مشترکان شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از مشترکان برق درخواست کرد بهای برق خود را به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

محمدجواد شریفی با بیان آنکه قرائت، محاسبه، نگهداری و توزیع هر قبض برق در هر دوره بیش از 600 تومان هزینه دربر دارد، گفت: هم اکنون بیش از 30 میلیون مشترک برق داریم که با توسعه سامانه پرداخت الکترونیکی قبوض برق افزون‌بر کاهش هزینه، از نظر زیست‌محیطی و کاهش قطع انبوهی از درختان برای تولید کاغذ موثر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه 1521 به‌منظور پرداخت الکترونیکی قبوض برق، از پوشش 60 درصدی مشترکان توسط این سامانه خبر داد.

به‌گفته وی، هم‌اکنون سامانه 1521 در 20 شرکت توزیع راه‌اندازی شده است و به مشترکان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: هدف ما این است که در مناطقی که امکان دارد، پرداخت قبوض به‌صورت الکترونیکی انجام شود و بر این اساس، سامانه 1521 در فاز نخست در شش کلان‌شهر و در فاز دوم در 14 مرکز استان دیگر راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: با وجود این که در تهران و سایر مناطق اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این زمینه صورت نگرفته است، روزانه بیش از هفت هزار مشترک با سامانه 1521 فقط در تهران تماس گرفته و نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام می‌کنند که به مرور زمان با اطلاع‌رسانی گسترده‌تر، اعتماد مردم به این سامانه افزایش می‌یابد.

وی گفت: با توجه به راه‌اندازی این سامانه در کلان‌شهرها و مراکز استان‌های بزرگ 60 درصد مشترکان زیرپوشش این سامانه قرار گرفته‌اند و همزمان برای آنان قبوض کاغذی صادر شده است.

وی با بیان اینکه مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری 1521، با این سامانه ارتباط برقرار کنند، تصریح کرد: مشترکانی که شماره تلفن همراه‌شان در سامانه ثبت شود، اطلاعات مربوط به قبض مصرفی ازطریق پیامک 100001521 به اطلاع آنان می‌رسد.

وی اضافه کرد: هدف ما از راه‌اندازی این سامانه‌ها حذف قبوض کاغذی در درازمدت است اما در زمان حاضر از نظر قانون موظف هستیم که همچنان قبوض کاغذی را برای مشترکان ارسال کنیم.
کد خبر: 40505

وب گردی

وب گردی