تهران-ایسکانیوز: کنسرت پیانو، ملودیکا وسازهای کوبه ای، شب گذشته،15 مرداد ساعت 22:20 در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایسکانیوز، در این کنسرت سامان احتشامی و گروهش با استفاده از تکنیک های ساز پیانو، ملودیکا و سازهای کوبه ای به اجرای قطعات گوناگون و گاه نوستالژیک موسیقی ملی و محلی ایرانی، پاپ ایرانی و خارجی، موسیقی فیلم و... پرداختند.

کنسرت پیانو، ملودیکا وسازهای کوبه ای در حالی با 20 دقیقه تأخیر آغاز شد، که سامان احتشامی پیش از این در نشست خبری اش گفته بود کنسرت را رأس ساعت 22 شروع می کنیم و اگر  برنامه دیرتر آغاز شد، مقصر اصلی تالار وحدت است.

این کنسرت در دو بخش اجرا شد؛در بخش نخست سامان احتشامی همراه با گروهش به اجرای 8 قطعه، «پاپیون» ساخته جری گلد اسمیت با تنظیم سینا سلیم زاده، «پیش درآمد و چهار مضراب اصفهان» بر اساس آثار فرامرزپایور، «خدانگهدار» ملودی اسپانیایی با تنظیم یلدا صمدی، «نسیم» بر اساس ملودی ارمنی، «مهتاب» با تنظیم یلدا صمدی، «رنگ تمنا» ساخته سامان احتشامی، «خواب های طلایی» ساخته جواد معروفی با تنظیم سینا سلیم زاده، «ژیلا» ساختۀ جواد معروفی با تنظیم سینا سلیم زاده پرداخت.

احتشامی 3

در بخش دوم این آهنگساز و نوازنده با همراهی گروهش، 5 قطعۀ با عناوین «نسیم وصل» ساختۀ محمد ضرابیان با تنظیم پیمان جوانمرد، «ساری گلین وفریدم» ملودی آذری بر اساس تنظیمی از سهیل سلیم زاده، «دونوازی پیانو و دف» ساخته سامان احتشامی، «ترانه های قدیمی» ساخته سامان احتشامی، »برداشتی از ساخته های سامان احتشامی» با تنظیم سینا سلیم زاده را نواختند. دراین کنسرت سینا سلیم‌زاده (پیانووملودیکا)، پیمان جوانمرد (پیانو وملودیکا)، یلدا صمدی (پیانو و پرکاشن)، رضا دربندی (دف)، عمران فروزش(ضرب)، شایان ریاحی (پرکاشن) و لیلی تن ساز (کوزه و دایره)، سامان احتشامی را همراهی می کردند. این گروه 8 نفره، برای اجرای قطعات گوناگون، با ترکیب های متفاوت به صحنه آمدند تا سازهایشان روایت کننده احساسات شان باشد.

احتشامی 5

از نکات قابل توجه بخش اول کنسرت پیانو، ملودیکا وسازهای کوبه ای، اجرای قطعه پیش درآمد و چهارمضراب بر اساس آثاری از فرامرز پایور بود. دراین قطعه، احتشامی، بخش هایی از آثار پایور را با ریتم های مختلف، (شاد و غمگین) در کنار هم چیده بود و حاصل این کار موجب شادی و خندۀ افراد حاضر در سالن شد.

احتشامی در پایان بخش اول، گفت" وظیفۀ خود می داند که یادی از استاد جواد معروفی کند. سپس او با همراهی یکی از اعضای گروه موسیقی، قطعۀ خواب های طلایی را نواخت.

او در بخش دوم برنامه، با همراهی رضا دربندی نوازنده دف، به اجرای قطعه ای در حمایت از مردم غزه پرداخت. این نوازنده و آهنگساز پیش از اجرای این قطعه گفت : من و رضای عزیز در این ایام که با هم ساز می زدیم به خاطر اینکه همه جای دنیا جنگ است، غمگین بودیم. ان شاءالله همه جا صلح و صفا باشد. سپس احتشامی این قطعه را به مردم غزه تقدیم کرد.

اجرای تکنوازی دف توسط رضا دربندی یکی از قطعاتی بود که در بخش دوم برنامه، شور و شوق زیادی در سالن برانگیخت آنقدر که سامان احتشامی هم جمعیت را همراهی کرد.

از نکات قابل توجه این کنسرت، حضور پر شور و گاه آمیخته به طنز سامان احتشامی بر روی صحنه بود. حضوری که گاه فاصلۀ مخاطب و نوازنده ها را به حداقل می رساند و شادی آفرین بود.

گزارش: اعظم حسن تقی
کد خبر: 42894

وب گردی

وب گردی