تهران-ایسکانیوز: مراسم رونمایی از دو اثر قرآنی حکاکی شده برنجی و مطلا صبح امروز در برج آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،در این مراسم، سید اصغر موسویان، کاتب و حکاک این دو اثر درباره آثار رونمایی شده خود گفت: قرآن مطلایی که امروز از آن رونمایی شده است در نوع خود بی نظیر است و برای حکاکی آن از یک سوزن فولادی استفاده کرده ام.همچنین این اثر روی 60 ورق دو رو کتابت شده که هر روی آن شامل یک جز از قرآن می شود.

در ادامه  از قرآن دیگری نیز به خط این هنرمند رونمایی شد که جنس آن از برنج است و مقیاس کوچکتری دارد. این هنرمند درباره سابقه اش در کتابت قرآن گفت: حدود 25 سال است که توفیق کتابت قرآن نصیب من شده که نتیجه آن کتابت 15 نسخه قرآن با ابزار و خطوط مختلف از جمله خطوط نسخ، ثلث و ریحان است.در بین این آثار 10 کار با قلم، 2 کار با پارکر فلزی، 2 کار برنجی با سوزن فولادی و یک اثر خودکاری وجود دارد.

گفتنی است،4 اثر دیگر از این هنرمند نیز در گذشته به مجموعه آزادی، اضافه شده است که موسویان درباره آنها اینگونه توضیح داد: 2 اثر  گلاسه و 2 اثر روی برنج با سوزن فولادی شکل کنده کاری شده اند.

وی همچنین افزود: تا کنون ‌5 قرآن را به مقام معظم رهبری، هدیه کرده ام که این قرآن ها به حرم امام رضا (ع) اهدا شده است. یک اثر نیز به حرم حضرت معصومه (ص) پیشکش شده است.همچنین توفیق داشتم تا قرآن دیگری را در نجف به محضر آیت الله سیستانی تقدیم کنم.

او از جمله عوامل خلق این آثار را توصیه رهبری به نوآوری در کار کتابت قرآن دانست و گفت: اگر این فرمایش مقام معظم رهبری نبود، توفیق کتابت 14 اثر دیگر را پیدا نمی‌کردم.

گفتنی است،مراسم رونمایی از این دو قرآن حکاکی شده با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر امیرنیا مشاور ارشد معاون وزیر ارشاد، محمدرضا نظام دوست معاون دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، عباس حیدری مشاور دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، عباس عظیمی مدیر عامل موسسه‌ هنرمندان پیشکسوت وزارت ارشاد، سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه 9، حجت الاسلام درگاهی مشاور عزت الله ضرغامی در صدا و سیما و غلامحسین شاه علی رئیس مجموعه آزادی برگزار شد.

 

 

 
کد خبر: 47685

وب گردی

وب گردی