تهران- ایسکانیوز: دومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال ۱۵تا ۱۸ شهریورماه ۹۳ با حضور بیش از ۲۲۰ شرکت و نمایندگی داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود.


دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای عالی فضای مجازی، اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران و تشکل های بخش خصوصی حوزه IT برگزار خواهد شد.


در اولین دوره از نمایشگاه تعداد ۱۶۴ شرکت داخلی و نمایندگی های شرکت های خارجی حضور داشتند و برآورد تعداد مشارکت کنندگان دومین دوره نمایشگاه بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ شرکت است.


محمدرضا طلایی، رییس هیأت مدیره مجمع تشکل های فناوری اطلاعات در این باره گفت: "امسال در مقایسه با سال گذشته که فضایی بالغ بر ۶ هزار متر مربع در دو سالن در اختیار نمایشگاه بود؛ فضایی بیش از ۱۰ هزار متر مربع در ۴ سالن در اختیار این دوره از نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال قرار داده خواهد شد."


امسال نمایشگاه محور عمده اهداف خویش را بر حمایت از شرکت های تازه تاسیس و نوآور در حوزه فناوری اطلاعات تعیین نموده است.
گفتنی است تاکنون بیش از ۳ هزار شرکت داخلی فعال در حوزه IT برای حضور در این دوره از نمایشگاه اطلاع رسانی شده است، و ۷۵ شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.


برای دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تاکنون چندین جلسه در محل اتاق بازرگانی از سوی این شورا برگزار شده است و همه دست اندرکاران دولتی و خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات از جمله شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران و دفتر همکاری های فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک مرکزی ایران، نیروی انتظامی، بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سازمان نظام صنفی رایانه ای، اتحادیه صنف فناوران تهران و تشکل های بخش خصوصی دراین شورای سیاستگذاری حضور داشته اند.


طلایی همچنین از پیگیری برای برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در استان ها خبر داد. در این صورت می توان در فواصل مختلف در هر استان این نمایشگاه را برگزار کرد تا همه علاقه مندان به راحتی با آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات آشنا شوند.


رییس هیأت مدیره مجمع تشکل های فناوری اطلاعات گفت: شورای سیاستگذاری دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات ورسانه های دیجیتال "زندگی هوشمند، توسعه اقتصاد و فرهنگ" را به عنوان شعار این دوره از نمایشگاه انتخاب و اعلام کرد.


در شعار این دوره از نمایشگاه سعی شده به این نکته که "زندگی هوشمند به ارتقای اقتصاد جامعه کمک می کند" تاکید شود.


کد خبر: 48597

وب گردی

وب گردی