رییس سازمان فناوری اطلاعات: استارت آپ ویکند محیطی دانشجویی اما جدی برای آزمایش دانشجویان است

جهانگرد در حاشیه رویداد جهانی استارت آپ ویکند دانشگاه آزاد تهران غرب استارت آپ ویکندگفت: دانشجویانی که در دانشگاه ها درس می خوانند، اصطلاحا نیروهای کار دانشی هستند. این رویدادها محیط تمرین این نیروها محسوب می شود و باعث می شود دانشجویان با محیط کسب و کار آمیخته شوند و اولین تجارب آن ها در محیط کسب و کار از این طریق برای آن ها به دست آید.

نصراله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران به ایسکانیوز گفت: این رویداد یک الگو برای جوانانی است که در دانشگاه ایده های خود را برای حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و فنی در یک زمان فشرده ارزیابی کنند. این ارزیابی در این مسابقات با یک با فرم دهی توسط مربیان و اساتید همراه خواهد بود، تا به یک صورت مسئله حرفه ای تبدیل شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: در سازمان فناوری اطلاعات این دست برنامه ها را جزء اصلی ترین برنامه های خود می دانیم و تقریبا در تمام استارت آپ ویکند ها شرکت داشته ایم و به برگزاری آن کمک می کنیم. همچنین حتی المقدور شرایط راحتی را برای شرکت کنندگان فراهم کنیم تا هرچه زودتر بتوانند ایده های خود را جمع بندی کنند و نمونه سازی در قبال آن انجام دهند. دلیل این حمایت این است که از بین این ایده ها، کسب و کار نو بسیار زیادی یافت می شود و دو هدف اصلی به دست می آید، یک اشتغال جوانانی که در دانشگا ه ها حضور دارند و دو تبدیل دانش به ثروت. بنابراین این گونه حرکت ها کار نو و بسیار با ارزش است.

او در ادامه درباره فعالیت دانشگاه آزاد در زمینه دانش بنیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه ها درس می خوانند، اصطلاحا نیروهای کار دانشی هستند. این رویدادها محیط تمرین این نیروها محسوب می شود و باعث می شود دانشجویان با محیط کسب و کار آمیخته شوند و اولین تجارب آن ها در محیط کسب و کار از این طریق برای آن ها به دست آید.

جهانگرد افزود: این موضوع با اینکه در محیط دانشگاه ها انجام می گیرد و پایه دانشگاهی دارد اما به نوعی جوانان را با محیط کسب و کار روبرو می کند و او را متعهد به انجام این امر میکند. ما هم باید در هر ارگانی که هستیم باید برای ایستادن جوان بر روی پای خویش او را کمک و همراهی کنیم زیرا این اول راه است و نباید دانشجویانی که در این راه فعالیت می کنند، دلسرد شوند.

20101

کد خبر: 500003

وب گردی

وب گردی