انصار الله: به دنبال نفوذ به خاک عربستان سعودی هستیم

رئیس کمیته انقلاب یمن با بیان این که آمریکا راهکار سیاسی در یمن را به شکست می‌کشد اعلام کرد استراتژی فعلی انصارالله ورود به خاک عربستان است نه حمله به عدن.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری المشهد الیمنی گزارش داد، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلاب یمن در نامه‌ای به بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل جامعه جهانی و کشورهای عضو ائتلاف عربی را مسئول پیامدهای اشغال تنگه "باب المندب" دانست.

نیروهای حامی رئیس‌جمهوری مستعفی یمن روز جمعه تنگه باب‌المندب را با حمایت رژیم صهیونیستی اشغال کردند.

وی در این خصوص گفت: من از جامعه جهانی می‌خواهم که به مسئولیت‌های خود در قبال یمن عمل کرده و جنگ علیه یمن را متوقف کند.

الحوثی ادامه داد: اقدامات ائتلاف عربی در باب المندب به مثابه تهدیدی برای صنعت دریانوردی یمن و تعطیلی آن در این منطقه فوق‌العاده حساس برای یمن و جهان است.

وی در ادامه کشورهایی را که از آ‌ن‌ها با عنوان "کشورهای دشمن و مزدورانشان" یاد می‌کرد مسئول مستقیم پیامدهای خطرناک اشغال باب المندب دانسته و نسبت به تهدیدها برای امنیت دریانوردی در باب المندب هشدار داد.

وی همچنین در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: در حال حاضر استراتژی انصارلله در یمن حرکت به سمت شمال و ورود به عربستان است نه عدن.

الحوثی در ادامه آمریکا را به کارشکنی در روند حل سیاسی بحران یمن متهم کرد و سازمان ملل و سازمان‌های انسانی را مسئول جرایم جنگی در یمن دانست.

وی تهدید کرد ارتش عربستان آینده بدی در انتظار ارتش عربستان است.

الحوثی در واکنش به سلطه نیروهای ائتلاف بر برخی شهرهای یمن نیز گفت: این شهرها در واقع توسط گروه‌های تروریستی اشغال شده و نیروهای منصور هادی،(رئیس جمهور مستعفی یمن) به صورت ظاهری و صوری این شهرها را به سلطه خود درآورده‌اند.

وی گفت: با اقدامات گروه‌های تروریستی شاهد تکرار تجربه افغانستان در یمن خواهیم بود و کشتار سربازان ارتش در حضرموت، شبوه، لحج و عدن پیش از ورود ما به جنوب اتفاق افتاده است.

کد خبر: 500119

وب گردی

وب گردی