خرید 138 شرکت تأمین اجتماعی؛ یکی از اقدامات متقلبانه بابک زنجانی

نماینده مدعی‌العموم در ادامه قرائت کیفرخواست بابک زنجانی گفت: یکی از اقدامات متقلبانه وی خرید 138 شرکت تأمین اجتماعی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، نماینده دادستانی تهران در ادامه جلسه دوم محاکمه متهمان پرونده نفتی و در ادامه قرائت کیفرخواست اظهار کرد: بابک زنجانی با هدایت سایر متهمان پرونده یک بانک در مالزی و یک بانک در تاجیکستان می‌خرد و با حمایت مستقیم متهمان به بانک‌ها و سازمان‌های داخلی معرفی می‌شوند.

او اضافه کرد: مدیرعامل یکی از بانک‌ها می‌گوید که بابک زنجانی را ح-ف-هـ معرفی کرد. همچنین الف- و - د می‌گوید بابک زنجانی را م- ش با خود به صندوق بازنشستگی آورد و برای خرید محموله‌های نفتی معرفی کرد.

نماینده مدعی‌العموم ادامه داد: بابک زنجانی توسط ح-ف- هـ به بانک مرکزی معرفی شده و بابک زنجانی با درک این فرصت استثنایی مصمم می‌شود از اموال دولتی و عمومی بیشتر به نفع خود بهره‌برداری کند.

نماینده دادستانی تهران در ادامه قرائت کیفرخواست گفت: یکی از اقدامات متقلبانه بابک زنجانی خرید 138 شرکت از سازمان تأمین اجتماعی است. پیرو این مسئله س- م با بابک زنجانی و ح- ف- هـ وارد انعقاد قرارداد می‌شوند و یک تفاهمنامه بین س- م و بابک زنجانی امضا می‌شود.

او ادامه داد: بابک زنجانی اعلام کرده مبلغ 4 میلیارد یورو را به حساب تأمین اجتماعی واریز کرده است اما پیروی‌ پیگیری‌های بانک مسکن، سازمان تأمین اجتماعی و بانک مرکزی مشخص می‌شود که منابع مالی فوق غیرقابل انتقال و غیرواقعی بوده است.

او افزود: از آن‌جا که بابک زنجانی به شرکت HK بدهکار بوده تقاضا می‌کند تعداد 4 فقره از چک‌های تأمین اجتماعی بابت بدهی به شرکت نفت تحویل داده شود.

نماینده مدعی‌العموم در ادامه تأکید کرد: بابک زنجانی به دنبال گسترش دسترسی‌های خود به منابع پولی کشور بوده است.

20102

کد خبر: 500220

وب گردی

وب گردی