تولید بدون تکنولوژی موفق نخواهد بود/تکنولوژی در دانشگاه تامین می‌شود

معاون سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی درباره جوانان و دانشجویانی که از بیان ایده خود ترس دارند گفت: ایده زمانی مطرح می شود که کاربردی شود. بدین معناکه تا زمانی که ایده در ذهن است، تکمیل نیست. باید ایده ها عملیاتی شود و این تفاوت ایده با اختراع است. پس همه دانشجویان باید این توانایی را در خود ایجاد کنند که ایده های خود را بیان کنند. البته وظیفه دانشگاه هم برگزاری استارت آپ ها برای پرورش ایده ها است که دانشگاه آزاد در این کار اهتمام داشته است.

غلامرضا کرامتی فرد ایسکانیوز گفت: موضوع کارآفرینی و نیروی انسانی با یکدیگر باید یکسان باشد. بدین معنا که تولید بدون تکنولوژی در بازار های داخلی و خارجی موفق نخواهد بود. پس افراد کارآفرین و ایده مند چرخه اصلی برای تولید محسوب می شوند. تکنولوژی روز هم به عنوان ابزار کار باید برای نیروی انسانی محیا شود. تکنولوژی یا در دانشگاهها باید تامین شود و یا باید خریداری شود. موضوع بعد سرمایه است که با قوانین دولت ها، باید به سمت تولید سوق پیدا کند. اگر این چرخه رعایت شود و تولید داخلی شکل بگیرد، محصول به بازار راه پیدا می کند. این بازار هم تولید اشتغال به همراه خواهد داشت. این در حالی است که اگر این موارد رعایت نشود، سرمایه به بازار خارجی خواهد رفت.

او در ادامه درباره دزدی افکار و ایده های کشورهای خارجی گفت: من اعتقادی به این موضوع ندارم. جدای از افرادی که یک شبه در کشور ما با رانت پولدار شده اند، معمولا افراد ثروتمند باهوش هستند و اجازه نمی دهند این ایده ها از بین برود، و سعی می کنند اولین نفر باشند که خود را به این ایده ها نزدیک می کنند. انسان های هوشمند همه جا به دنبال ایده هایی که قابلیت اجرا داشته باشند، هستند.

مدیرعامل هپکو در ادامه درباره جوانان و دانشجویانی که از بیان ایده خود ترس دارند گفت: ایده زمانی مطرح می شود که کاربردی شود. بدین معناکه تا زمانی که ایده در ذهن است، تکمیل نیست. باید ایده ها عملیاتی شود و این تفاوت ایده با اختراع است. پس همه دانشجویان باید این توانایی را در خود ایجاد کنند که ایده های خود را بیان کنند. البته وظیفه دانشگاه هم برگزاری استارت آپ ها برای پرورش ایده ها است که دانشگاه آزاد در این کار اهتمام داشته است. پس همه دانشجویان باید این توانایی را در خود ایجاد کنند که ایده های خود را بیان کنند. البته وظیفه دانشگاه هم برگزاری استارت آپ ها برای پرورش ایده ها است که دانشگاه آزاد در این کار اهتمام داشته است.

کرامتی فرد در پایان گفت: یکی از کارهایی که در استارت آپ ها انجام می شود، کارآفرینی است. و برگزاری این گونه برنامه ها از وظایف دانشگاه ها است. اشتغال پایدار نیازمند فراهم کردن همه این موارد است. اگر به صورت جزیره ای به این کار رسیدگی کنیم، این موضوع به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد و اشتغال کشور پایدار نخواهد شد.

20101

کد خبر: 500251

وب گردی

وب گردی