معاون امور دام از کاهش قابل توجه قیمت نهاده ها خبر داد

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با ورود اتحادیه ها و تشکل های مرغداری در واردات نهاده های تولید، قیمت ذرت 11،5 درصد و قیمت کنجاله سویا 17 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز،حسن رکنی، با اشاره به اینکه تاکنون واردات نهاده های تولید در بخش طیور در اختیار عده معدودی بود، افزود: برای کاهش قیمت نهاده ها و شکسته شدن انحصار در واردات و تأمین نهاده ها وزارت جهاد کشاورزی در فراخوانی از تشکل ها و اتحادیه ها برای واردات این اقلام فراخوان داد که در پی آن تشکل ها و اتحادیه ها به این کار اقدام کردند.

وی گفت: هم اکنون پس از گذشت دو سال از اجرای طرح مرغداران با هیچ کمبودی برای تهیه ذرت و کنجاله سویا مواجه نیستند و این نهاده ها را به راحتی و با قیمت مناسب تهیه می کنند.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: در گذشته مرغدار برای تهیه نهاده مورد نیاز خود باید از چند ماه جلوتر پول را پرداخت می کرد و در نوبت دریافت نهاده می ماند اما با ورود تشکل ها و اتحادیه ها در زمینه واردات و تأمین نهاده ها این داستان برعکس شده است.

رکنی، گفت: هم اکنون شاهد منطقی شدن قیمت نهاده های ذرت و کنجاله سویا در بازار هستیم و مرغداران هیچ کمبودی برای تأمین نهاده های مورد نیاز خود ندارند.

401401

کد خبر: 500296

وب گردی

وب گردی