محمد جواد کبیر: تلاش می‌کنیم پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت به بیمارستان‌ها بروز شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره تجمیع بیمه‌ها گفت: تا سازوکار این امر فراهم نشود امکان تحقق آن نیست. به یقین برای کارآمدی نظام سلامت چه قرار باشد بیمه ها تجمیع شوند و چه منابع حوزه سلامت سازوکار بیمه‌ای پیدا کند باید سازوکار لازم برای آن دیده شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدجواد کبیر ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت بهینه منابع در سطح کشور گفت: کارگروهی که میان وزارت رفاه و وزارت بهداشت شکل گرفته است نتایج و خروجی های خوبی داشته است.

او افزود: اکنون سامانه ثبت نسخ دارویی راه اندازی شده است که نشان می‌دهد سیستم خلاها و اشکالاتی داشته است و چنانچه آنها مدیریت و کنترل شوند، می توان بخشی از چالش‌های موجود را جبران کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در سال 93 براساس برآوردهای مالی صورت گرفته اجرای برنامه‌ها دقیق بود ادامه داد: اما متاسفانه بخشی از منابع محقق نشده و انتظار داریم در سال 94 با تمهیدات صورت گرفته به سمت هزینه کرد صحیح منابع برویم.

کبیر افزود: تلاش می‌کنیم پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت به بیمارستان‌ها بروز شود. هفته گذشته توانستیم مطالبات بیمارستان‌ها را بپردازیم. بیمه سلامت سازمانی است که تقریبا 95 درصد منابعش از محل منابع عمومی تامین می‌شود و نیازمند آن است که این منابع بموقع تامین شوند تا شرمنده بیمارستان‌ها نباشیم.

او درباره تجمیع بیمه‌ها گفت: تا سازوکار این امر فراهم نشود امکان تحقق آن نیست. اکنون مناسباتی که میان بیمه شدگان مختلف با سازمان های بیمه گر در پرداخت حق بیمه‌ها وجود دارد متفاوت است. برخی بیمه‌ها فقط درمان را پوشش می‌دهند و برخی چندلایه هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: به یقین برای کارآمدی نظام سلامت چه قرار باشد بیمه ها تجمیع شوند و چه منابع حوزه سلامت سازوکار بیمه ای پیدا کند باید سازوکار لازم برای آن دیده شود. در حال حاضر تلاش کردیم با یکپارچه سازی رویه‌های سازمان‌های بیمه‌گر گام های موثری برداریم.

20106

کد خبر: 500339

وب گردی

وب گردی