نمایش آثار نفیس قلم‌زنی در گالری مس‌نگار

نمایشگاه گروهی «آثار نفیس هنرمندان قلم‌زن ایران» با هدف نکوداشت بزرگان قلم‌زنی ایران و تحسین هنرمندان جوان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، گالری «مس‌نگار» به روال هر سال، در مهرماه امسال نیز نمایشگاهی از آثار درخشان و فاخر هنرمندان قلم‌زن ایران برگزار خواهد کرد. در این نمایشگاه گروهی که به مدت دو هفته‌ و از 17 مهرماه افتتاح خواهد شد، آثار بسیار نفیس و نادری از هنرمندان نامدار و استادان بزرگ این هنر دیرین، در کنار آثار باشکوهی از چند هنرمند جوان خلاق و پراستعداد به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

محمدحسن گلچین‌پور، مدیر تنها نگارخانه‌ تهران که به‌طور اختصاصی بر هنرهای سنتی و صناعی ایران تمرکز دارد، درباره‌ برپایی چنین نمایشگاه‌هایی گفت: آرمان و تعهد همیشگی‌ این مرکز، تلاش برای معرفی هنرمندان و پایندگی و ماندگارسازی گونه‌های مختلف هنرهای سنتی و ناب و دیرین ایران است و ما هر سال در میانه مهرماه و در قالب یک نمایشگاه گروهی، رویداد ویژه‌ای را تدارک می‌بینیم که در آن، آثار منحصر‌به‌فرد و نفیسی از استادان چیره‌دست و نامداران معاصر هنر قلم‌زنی ایران ارائه می‌شود.

او افزود: هنرمندان جوان هم در این رویداد حضور پررنگی خواهند داشت. خوشبختانه تلاش‌های چند سال اخیر ما، سخاوت استادان پیشکسوت این رشته در سهیم شدن هنرشان و البته پشتکار و علاقه‌ این جوانان هنرمند، سبب شده که شاهد فعالیت و بالندگی هنرمندان جوان و خلاق و پراستعدادی در این رشته باشیم که با آثار زیبا و بدیع خود، آینده‌ای گرم و روشن را برای هنر قلم‌زنی ایران نوید و امید می‌دهند.

آثاری از استادان فقید محمود دهنوی و هاکوپیان، منصور حافظ‌ پرست، اکبر بزرگیان، رضا قادران، مجید بهرامی‌پور، محمدمهدی باباخانی، مصطفی میرفخرایی و محمد حیدری در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. از بین هنرمندان جوان‌تر هم می‌توان به حبیب آروان، محمدرضا ملالی، محراب دامادی، رضا عابدی، حسن نیسانی، کمال لطفی، امید ساعی، عمران شیرزاده، رسول امینی، شاپور اکبری، محسن براتی، روح‌الله جولایی، باقر نفری و صدف میرفخرایی و ... اشاره کرد.

نمایشگاه گروهی «آثار نفیس هنرمندان قلم‌زن» 17 مهرماه ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح می‌شود و تا 30 مهرماه در گالری «مس‌نگار» به نشانی تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره 5 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 500382

وب گردی

وب گردی