درخواست دادستانی برای استعلام از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پرونده بابک زنجانی

معاون دادستان تهران از قاضی صلواتی خواست در خصوص مصوبه‌ای که به امضای 3 وزیر وقت و رئیس پیشین بانک مرکزی رسیده از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استعلام شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، با پایان قرائت کیفرخواست متهم ردیف دوم پرونده نفتی نماینده دادستان اقدام به قرائت کیفرخواست متهم ردیف سوم کرد که وکیل مدافع ح ــ ف ــ ه با توجه به عدم حضور موکلش در جلسه دادگاه به دلیل برهم خوردن حالش گفت: ما پیش از این کیفرخواست را مطالعه کردیم و هدف از تشکیل دادگاه قرائت کیفرخواست برای متهمان است و با توجه به اینکه ملاقاتی با متهم نداشته‌ایم تقاضا دارم قرائت کیفرخواست با حضور موکل انجام شود.

قاضی صلواتی در پاسخ به اظهارات موکل گفت: ما اجازه ملاقات را داده بودیم اما شما ملاقات نرفتید و در ادامه از نماینده دادستان خواست کیفرخواست را قرائت کند.

نجفی در قرائت کیفرخواست، افساد فی‌الارض، جعل، استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری، پولشویی، مشارکت در کلاهبرداری از شرکت HK یک میلیارد و 200 میلیون یورو و مشارکت در کلاهبرداری از سازمان تامین اجتماعی از جمله اتهامات متهم ردیف سوم پرونده خواند و گفت: بابک زنجانی 60 درصد سهام بانک FIIB به ارزش 8.5 میلیون دلار را به مبلغ 90 میلیون یورو به بانک ملت واگذار می‌کند و این سود سرشار باعث توسعه فعالیت بابک زنجانی می‌شود.

او ادامه داد: یکی از مستنداتی که اعتبار بانک FIIB را تمام و کمال کرده بود مصوبه مورخ 7 تیر سال 91 است که به امضای 3 وزیر وقت و رئیس وقت بانک مرکزی رسیده بود که براساس آن سند درخواست شرکت نیکو منابع ارزی 14.5 درصدی سهم شرکت نفت به بانک FIIB واریز شود.

نجفی ادامه داد: حسب اطلاعات کسب شده و اظهارات ک - د در جلسه مورخه 7 تیر سال 91 که مصوبه فوق تصویب شد ح-ف-ه به همراه بابک زنجانی در جلسه حضور داشتند. پس از قرائت از این بخش از کیفرخواست نماینده دادستان خطاب به قاضی پرونده گفت‌ با توجه به اینکه مکررا از این مصوبه به عنوان مصوبه ستاد تدابیر ویژه ریاست جمهوری یاد شده است، اما این مصوبه در ستاد تدابیر ویژه ریاست جمهوری مصوب نشده و توسط 3 وزیر وقت و رئیس وقت بانک مرکزی به تصویب رسیده است لذا در صورت صلاحدید در این خصوص از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استعلام شود.

20102

کد خبر: 500442

وب گردی

وب گردی