وزارت نیرو منتظر مصوبه شورای اقتصاد برای افزایش تعرفه آب است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از دو سال پیش قیمت آب افزایش نیافته است ، گفت : در آخرین جلسه شورای اقتصاد درباره کلیات این موضوع بحث شد و منتظر مصوبه این شورا درباره افزایش تعرفه آب هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا جانباز با اشاره به اینکه ساختار تعرفه آب به صورت پلکانی است و وزارت نیرو ملزم به تامین حداقل آب مورد نیاز برای مصرف کننده با قیمت ترجیحی است، افزود: مصوبه شورای اقتصاد به گونه ای خواهد بود که بیش از 73 درصد مشترکان آب تغییر محسوسی در قبض آب نداشته باشند.

وی افزود: رقم پیشنهادی برای مصرف کنندگان پلکان پایین کمتر از 20 درصد بوده و برای پلکان بالا 20 تا 25 درصد پیشنهاد شده است.

جانباز درباره مشترکانی که بالای 40 مترمکعب آب مصرف می کنند، گفت: قیمت پیشنهادی برای این گروه قیمت تمام شده، خواهد بود که به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند البته تعداد این مشترکان بسیار کم هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب، تاکید کرد: نرخ گذاری باید به گونه ای باشد که تعداد بیشتری از مشترکان دچار مشکل نشوند و زندگی آنها از این افزایش قیمت متاثر نشود.

وی اضافه کرد: ‌پیشنهاد ما برای افزایش قیمت آب به گونه ای است که در قبوض آب 52 درصد مشترکان کمتر از هزار تومان تاثیر دارد و در مجموع برای 72 درصد مشترکان حداکثر تا 1200 تومان افزایش قیمت دیده می شود که این رقم نیز بسیار ناچیز است.

401401

کد خبر: 500463

وب گردی

وب گردی