نامه محمود آموزگار به رئیس اتحادیه ناشران آلمان

محمود آموزگار رئیس اتحادیه صنف ناشران و کتابفروشان در اعتراض به حضور سلمان رشدی نامه ای به رئیس  اتحادیه ناشران آلمان ارسال کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای هاینریش رایتمولر

رئیس محترم اتحادیه ناشران آلمان

با سلام و احترام

شصت و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت از 14 اکتبر آغاز خواهد شد. بی گمان نمایشگاه کتاب فرانکفورت به دلیل رویکرد حرفه ای و صنفی و تعامل نزدیک با ناشران همه کشورها با اعتقادات مختلف و ایجاد یک فضای اقتصادی حرفه ای برای ایشان به مهم ترین رویداد حوزه نشر در جهان بدل شده است و مشارکت و بازدید تخصصی چند صد هزار نفر در هر سال موید این ادعاست.

همکاری های فی ما بین اتحادیه ناشران آلمان و به ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت با صنعت نشر کشورمان و تشکل های نشر و به خصوص اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران، همواره بر علاقه همکاران ناشر ایرانی برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت افزوده و به توسعه همکاری های حرفه ای و صنفی منجر شده است.

استحضار دارید که نمایشگاه کتاب فرانکفورت در مراسم افتتاحیه پیش رو،از آقای سلمان رشدی جهت سخنرانی دعوت به عمل آورده که آثار ایشان موجب جریحه دار شدن احساسات میلیون ها مسلمان در جهان شده است. اقدام مزبور علاوه بر آزردگی همکاران ناشر مسلمان در سراسر جهان و از جمله در ایران، بیانگر فاصله گرفتن نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت از رویکرد حرفه ای و صنفی و نفوذ شائبه های ایدئولوژیک در حوزه نشر است که به افزایش افراطی گری و تشدید فاصله های فرهنگی بین کشورها و ملت ها منجر خواهد شد.

از جنابعالی درخواست می نماییم که ضمن توجه به نگرانی های یاد شده و انتقال آن به مدیران نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ترتیبی اتخاذ نمایند که در برنامه افتتاحیه تجدیدنظر شود.

با تجدید احترام

رئیس هیأت مدیه

محمود آموزگار

۵۰۱/502

کد خبر: 500580

وب گردی

وب گردی