قضاوت آثار ویدیویی رقابت به همراه دارد

ابوالحسن داودی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس،می‌گوید: وقتی فیلمساز می‌داند که اثرش مورد قضاوت تخصصی و همچنین رقابت قرار می‌گیرد تلاش بیشتری برای ساخت فیلم دارد.

به گزارش ایسکانیوز، داودی توضیح داد: فیلم‌های ویدیویی می‌توانند به معرفی و تربیت بازیگران جوان برای ورود به سینمای حرفه‌ای کمک کنند.
کارگردان «رخ دیوانه» با انتقاد از کیفیت پایین فیلم‌های ویدیویی به دلیل کمبود بودجه، تصریح کرد: البته طبیعی است فیلمی که کیفیت پایین دارد نمی‌تواند یک بازیگر را به دنیای حرفه‌ای معرفی کند. وقتی بودجه کم باشد ممکن است از افرادی برای بازی در فیلم ویدیویی دعوت شود که بازیگر نباشند.
کارگردان «مرد بارانی» اظهار داشت: البته این سخن یک حکم کلی نیست و ممکن است بازیگران خوبی هم در این حیطه کار کنند. ولی به طور کلی کیفیت این نوع فیلم‌ها نقش مهمی در دیده شدن بازیگران دارد و وقتی فیلم استانداردهای لازم را نداشته باشد دیده نمی‌شود در نتیجه اگر فردی استعداد ویژه‌ای در آن‌ اثر بروز دهد تاثیری بسزایی ندارد.
داودی مخاطب فیلم‌های ویدیویی که وارد شبکه خانگی می‌شوند را عموم مردم دانست و افزود: هرنوع ساده‌انگاری و نزول کیفیت در دراز مدت سطح سلیقه مردم را پایین می‌آورد. بنابراین این آثار باید مسوولانه ساخته شوند و به لحاظ کیفی از درجه قابل قبولی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بین سینمای حرفه‌ای و فیلم‌های ویدیویی که وارد شبکه خانگی می‌شوند تفاوت آشکاری وجود دارد و طبعا تاثیر سینما به روی مردم بیشتر است. اگر بخواهیم نقش فیلم‌های ویدیویی را پررنگ‌تر کنیم باید از منظر اقتصاد، هنر و تکنیک بیشتر به آن‌ها توجه داشته باشیم.
کارگردان «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند» با اشاره به برگزاری جشنواره تخصصی فیلم ویدیویی یاس توضیح داد: برپایی جشنواره‌ای مختص به فیلم‌های ویدیویی در بهبود مواردی که اشاره شد بی‌تاثیر نیست. این جشنواره می‌تواند جنبه تشویقی برای فیلمسازان و فعالان این عرصه داشته باشد. وقتی فیلمساز می‌داند که اثرش مورد قضاوت تخصصی و همچنین رقابت قرار می‌گیرد تلاش بیشتری برای ساخت آن فیلم دارد. وی اضافه کرد: همچنین این جشنواره می‌تواند به وجه اقتصادی ساخت این فیلم‌ها کمک و سرمایه‌گذاران را به سوی سرمایه‌گذاری برای ساخت فیلم ویدیویی ترغیب کند. تمامی این موارد می‌تواند به آینده سینمای ایران کمک کند و هیچ کسی منکر آن نیست.
سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس تا 16 مهرماه در استان مازندران برگزار می‌شود.
503/۵۰۱

کد خبر: 500582

وب گردی

وب گردی