تفاهم وزارت بهداشت و هلال احمر درباره اورژانس هوایی

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت هم‌افزایی این وزارتخانه با هلال احمر، مهم‌ترین زمینه این هم‌افزایی را «اورژانس هوایی» دانست و گفت: امیدواریم ما به اتفاق هلال احمر بتوانیم امسال و سال آینده در همه نقاط کشور آمبولانس هوایی داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر محمد آقاجانی درباره هم‌افزایی وزارت بهداشت با جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات ما با این جمعیت در زمینه اورژانس است، افزود: در زمینه اورژانس، بویژه اورژانس هوایی تفاهمی با هلال احمر صورت گرفته که امیدواریم به زودی شاهد اجرایی شدن این تفاهمات باشیم و بتوانیم از ظرفیت هلال‌احمر در این راستا استفاده کنیم.

او با تاکید بر لزوم تجهیز هلال احمر به هلی‌کوپترهای تخصصی آمبولانس هوایی برای ارائه خدمت در حوزه اورژانس، گفت: در حال حاضر چیزی که اورژانس به عنوان آمبولانس هوایی استفاده می‌کند، هلی‌کوپترهای نیروهای نظامی و انتظامی است که البته خدمات ارزنده‌ای هم ارائه می‌کنند. بنابراین هلال احمر برای اینکه بتواند این خدمات را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد، لازم است به صورت تخصصی به هلیکوپترهای آمبولانس هوایی مجهز شود.

آقاجانی به برخی محدودیت‌های هلیکوپترهای نظامی که در حال حاضر در اورژانس هوایی از آنها استفاده می‌شود، اشاره و ادامه داد: این هلیکوپترها به طور تخصصی مختص آمبولانس هوایی نیستند و امکان دید در شب را ندارند. بنابراین ضرورت دارد که اورژانس هوایی را با هلیکوپترهای مخصوص آمبولانس هوایی تجهیز کنیم.

او با اشاره به تفاهم وزارت بهداشت با هلال احمر، گفت: تفاهمی را انجام داده‌ایم تا امسال هلال احمر در زمینه آمبولانس هوایی فعال‌تر عمل کند و ما نیز بتوانیم خرید خدمت مناسب‌تری را از جمعیت هلال احمر انجام دهیم.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه هم‌افزایی وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر بویژه در حوزه اورژانس می‌تواند بسیار موثر باشد، افزود: زمینه‌ها برای مشارکت با این جمعیت زیاد است، اما یکی از اولویت‌های ما در حال حاضر مساله آمبولانس هوایی است و امیدواریم تا آخر سال در زمینه‌های بهتری با هلال احمر هم‌افزایی کرده و بخشی از تفاهماتی که انجام دادیم، عملی شود.

آقاجانی ادامه داد: بنابراین در زمینه امداد هوایی تفاهمات خوبی با هلال احمر صورت گرفته و هر دو طرف تلاش می‌کنیم که این کار را با هم افزایی یکدیگر در همه مناطق کشور انجام دهیم. این کار دور از دسترس نیست و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم ادعا کنیم که همه مناطق کشور ما اعم از مناطق صعب‌العبور، جاده‌ها و...به آمبولانس هوایی مجهز هستند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ما 120 هزار کیلومتر جاده کشوری داریم که اصلا پایگاه اورژانس ندارند، گفت: هر حادثه‌ای که در این جاده‌ها اتفاق افتد، اگر رهگذر یا کسی پیدا شود به آنها کمک می‌کند و ما در این جاده‌ها پایگاه اورژانس نداریم. البته داشتن پایگاه اورژانس در همه مناطق اقتصادی نیست؛ این درحالیست که جغرافیای کشور ما به شدت مستعد آمبولانس هوایی است و امیدواریم ما به اتفاق هلال احمر بتوانیم امسال و سال آینده در کشور در همه نقاط کشور آمبولانس هوایی داشته باشیم.

20106

کد خبر: 500584

وب گردی

وب گردی