مومیایی قصابی شده  با  15 هزارسال قدمت

باستان‌شناسان در مزرعه‌ای در میشیگان بقایای جسد قصابی‌شده یک مومیایی که قدمتی بین 11 هزار و 700 تا 15 هزار سال دارد را کشف کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، حدود 20 درصد از باقی‌مانده یک ماموت بالغ نر که حدود 11 هزار و 700 تا 15 هزار سال پیش زندگی می‌کرده، در زمین یک مزرعه در جنوب ایالت میشیگان آمریکا پیدا شد.

تاکنون جمجمه، عاج‌ها‌، چندین استخوان از ستون فقرات و دنده‌ها و بخش‌هایی از لگن و استخوان کتف این گونه‌ منقرض‌شده توسط پژوهشگران از دانشگاه میشیگان کشف شده است. در کنار این‌ها، سنگی تیز و برنده نیز دیده شد که به احتمال زیاد برای قصابی کردن ماموت مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

به گزارش آرکئولوژی‌، این باستان‌شناسان تصور می‌کنند انسان‌ها در این مکان سکونت داشته‌اند و قسمتی از گوشت این ماموت را بریده، در جایی ذخیره کرده‌اند تا بعدا دوباره از آن تغذیه کنند.

علاوه بر این، ستون فقرات حیوان به صورت صاف و مستقیم قرارگرفته و این نشان می‌دهد ماموت به مرگ طبیعی نمرده است که در این صورت، ستون فقرات به جهت‌های مختلف متمایل می‌شد.

به گفته یکی از این محققان، به نظر می‌رسد‌ فردی بخش زیادی از گوشت حیوان را بریده و آن را در این گودی پنهان کرده تا بعدها به سراغش بیاید.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 500592

وب گردی

وب گردی