پای یگان حفاظت به وزرات اطلاعات، نفت و نیرو نیز باز شد

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به فعال بودن یگان حفاظت در 10 وزراتخانه، سازمان و نهاد، از راه‌اندازی این یگان‌های تخصصی در وزاتخانه‌های اطلاعات، نفت و نیرو در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، سردار محمد شرفی در سومین گردهمایی بزرگ یگان‌های حفاظت از دستگاه‌های کشوری با اشاره به کشته شدن هزاران زائر بیت‌الله الحرام در فاجعه منا گفت: امیدواریم مقصرین این حادثه مجازات شوند و مدیریت حرمین شریفین نیز با مشارکت کشورهای اسلامی صورت گیرد تا دیگر چنین بی‌تدبیری‌ها و بی‌کفایتی‌هایی باعث بروز خسارت‌های مادی و معنوی برای جهان اسلام نشود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه با تاکید بر نقش امنیت در رشد اقتصادی و ارتقای سرمایه‌گذاری گفت: در صورت عدم حفاظت از دستاوردها، تعلقات منافع ملی در معرض خطر واقع خواهد شد چرا که همواره سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان و سرمایه‌گذاری‌ها بر بستر امنیت بنا می‌شود.

شرفی با بیان اینکه تقویت یگان‌های حفاظتی نشانگر ناامنی نیست، افزود: وجود این یگان‌ها خطرات امنیتی را پیش‌بینی و کنترل می‌کند و به ناامنی‌ها و بزه‌ها فرصت بروز و ظهور نمی‌دهد.

او با اشاره به راه‌اندازی یگان حفاظت در وزارت‌خانه، سازمان و نهاد گفت:‌ در حال حاضر یگان‌های حفاظت سازمان زندان‌ها، انرژی اتمی، شیلات، میراث فرهنگی، جنگل‌ها و مراتع، بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران، قوه قضائیه، صدا و سیما، بنادر و دریانوردی، راه آهن و فرودگاه‌ها در راستان اجرای مواد قانونی مندرج در برنامه‌های سوم چهارم و پنجم توسعه تشکیل شده و ساختار سازمانی آن شکل گرفته است.

شرفی با تاکید بر راه‌اندازی یگان حفاظت در چند وزارتخانه و سازمان در آینده‌ای نزدیک تاکید کرد: در حال حاضر و در راستای واگذاری ماموریت‌های غیر امنیتی، بزودی یگان‌های حفاظت وزارت نیرو، نفت، اطلاعات و بانک‌ها نیز تشکیل خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از اشتغال بیش از 70 هزار نفر در قالب یگان‌های حفاظت در دستگاه‌های مختلف خبر داد.

20102

کد خبر: 500602

وب گردی

وب گردی