ابطحی خبر داد: تجهیز و راه‌اندازی دو دانشکده دندانپزشکی در تبریز و مشهد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم سی امین سالگرد تاسیس دانشکده دندانپزشکی از افتتاح دانشکده دندانپزشکی در بروجرد خبر داد و گفت: این دانشکده جزء نمونه های کم نظیر و نمونه در منطقه است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدعلی ابطحیدر مراسم سی امین سالگرد تأسیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تشکر از دکتر میرزاده و همکارانشان و حضور در این جلسه و همچنین یاد بنیان‌گذاران دانشگاه آزاد و واحد دندان‌پزشکی این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد امروز دارای 5 دانشکده پزشکی، 5 دانشکده دندان‌پزشکی، 3 دانشکده داروسازی و 100 رشته محل کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری است. دانشگاه آزاد توانست امسال در امتحان جامع نمره 191 را از 225 کسب کند، این امر نشان‌دهنده تلاش اساتید و اشتیاق دانشجویان به علم‌آموزی و تولید علمی است.

او در ادامه گفت: تلاش دانشگاه آزاد در زمینه علوم پزشکی عظمت بسیار بزرگی در تولید علم و خدمت به توسعه سلامت است. متاع ما تولید علم و تولید سلامتی است و افتخار ما این است که دانشگاه آزاد در تمامی مجامع علمی خوش درخشیده است. سال گذشته دانشجوی اردبیلی دانشگاه آزاد برنده آزمون جامع علوم پایه شد. همچنین میانگین نمرات دانشجویان ما از میانگین نمرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بالاتر بوده است و این نشان می دهد که اساتید و هم دانشجویان ما تلاش بسیار کرده اند.

ابطحی برنامه حوزه علوم پزشکی را توسعه و ارتقای آموزش بیان کرد و گفت: ارتقا آموزش در کنار ارتقا کیفی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است و در این راستا دو دانشکده دندانپزشکی در حال تجهیز و راه اندازی هستند. یکی از آنها، دانشکده دندانپزشکی در تبریز و دیگری دانشکده بین‌المللی در مشهد است. همچنین به‌تازگی یک دانشکده مجهز دندانپزشکی در بروجرد افتتاح شده که جزو نمونه‌های کم‌نظیر در منطقه است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، بروجزد را شهر فرهیختگان نامید و گفت: بر طبق آخرین آماری که از دانشکده دندانپزشکی بروجرد به دست من رسیده است در طی چهل روزی که راه اندازی این دانشکده گذشته، 19 دندانپزشک در آن مشغول به کار شده اند.

ابطحی با اشاره به تلاش‌های دکتر سید حسین یحیوی در حوزه پزشکی گفت: برنامه‌های معاونت حوزه پزشکی به این موارد و موفقیت‌ها محدود نمی‌شود، بلکه قصد داریم در حوزه پزشکی از سطح پزشکی عمومی بالاتر رفته و به توسعه این حوزه بپردازیم. البته لازم به ذکر است که دانشگاه‌ آزاد اسلامی موفق‌ترین واحد دانشگاهی در زمینه توسعه پزشکی است.

او همچنین با تأکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی در حوزه پزشکی، نبود برنامه‌های مدون و کاربردی و بومی گرایی و ضمن اشاره به مرگ آن مادر باردار و نوزادش در هرمزگان گفت: تمامی این اتفاقات تلخ به این دلیل رخ می‌دهد که حوزه پزشکی هنوز در خیلی از مناطق ایران به اندازه کافی توسعه نیافته ‌است. باید در دو زمینه توسعه انجام گیرد، اول توسعه و رشد EDC، EDO و EDU در کشور و دیگری انجام برنامه‌های مشترک با سایر دانشگاه‌ها ملزومات پشرفت و توسعه حوزه پزشکی را فراهم کنیم. همچنین باید تأکید کنم دانشگاه علوم پزشکی ایران از اولین مراکزی بود که اعلام آمادگی کرد تا با دانشگاه آزاد وارد تعاملات آکادمیک شود.

تقدیر از مدیریت دکتر میرزاده در توسعه حوزه پزشکی

سپس دکتر علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی کشور به ایراد سخنرانی پرداخت، او نیز ضمن تأکید بر موفقیت‌های این واحد دانشگاهی و دانشگاه‌ آزاد در حوزه پزشکی و دندان‌پزشکی گفت: رشته دندان‌پزشکی در ایران دارای جایگاه بسیار بالایی است و جز بخش‌های پیشتاز حوزه سلامت است. همچنین به خوبی پاسخگوی نیازهای مردم بود. باعث خرسندی است که سهم دانشگاه آزاد در تأمین نیازها و داشتن پیشرفت‌ها بی‌بدیل بود.

او گفت: اکنون سه موضوع مهم در حوزه دندان‌پزشکی در حال وقوع است، اول توجه ویژه بر دندان‌پزشکی مبتنی بر شواهد، دوم دندان‌پزشکی جامعه‌نگر و سوم بهداشت دهان و دندان. بنده مطمئن هستم که دانشگاه آزاد نیز توجه ویژه‌ای به این سه موضوع خواهد داشت. لازم به ذکر است اگرچه که کشور در حوزه بهداشت دهان و دندان به نسبت خوبی رشد داشته است اما هنوز نیز شاخص‌های کیفیتی بهداشت در کف قرار دارد و نیاز به توسعه و دنبال کردن بحث‌های مربوط به پیشگیری دارد. البته حوزه خدمات دندان‌پزشکی ایران در منطقه، جایگاه ممتازی دارد و می‌تواند بدون نیاز به کشورهای دیگر پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

زالی گفت: دانشگاه آزاد مولود انقلاب اسلامی است و به عنوان یک واحد توسعه‌گرا جایگاه بی‌بدیلی دارد، در نتیجه باید با فراهم نمودن ظرفیت‌های جدید در کشور با استفاده از ظرفیت علمی طرحی نو در اندازد. من تأکید می‌کنم که سازمان نظام‌پزشکی پشتیبان دانشگاه آزاد خواهد بود تا به این مهم نائل شود.

او در پایان سخنانش ضمن تشکر ویژه از دکتر میرزاده و کادر مدیریتی دانشگاه‌ آزاد گفت: «ایشان و همکارانشان در زمینه توسعه بسیار کوشا بودند و سهم بزرگی را ایفا کردند. در دوره مدیریت دکتر میرزاده دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه توسعه و پیشرفت حوزه پزشکی بسیار کارآمد عمل کرد.»

دعوت از محققان، استادان و دانشجویان برای شرکت در کنگره منطقه‌ای FDI و IDA

دکتر غلامرضا غزنوی، رئیس هیأت مدیره انجمن دندان‌پزشکی ایران ضمن اشاره به توانمندی‌های آن دسته از دانشجویان دانشگاه آزاد که در دوره‌های تخصصی دانشگاه تهران شرکت کردند، گفت: مایه افتخار بنده است که در این جمع حضور پیدا کردم، در جمعی که قرار است از اساتید و بنیان‌گذاران این رشته تجلیل به عمل آید زیرا بر تمامی ما واجب است که این امر مهم را انجام دهیم.

او درباره رسالت انجمن دندان‌پزشکی ایران گفت: این انجمن قصد دارد کنگره منطقه‌ای FDI و IDA را برگزار کند، لذا از تمام محقیقن، اساتید و دانشجویان دعوت به عمل می‌آید که در این کنگره شرکت کنند.

در پایان این مراسم تعدادی از اساتید برتر و چهره‌های سرشناس دندان پزشکی کشور مورد تقدیر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند.

20104

کد خبر: 500671

وب گردی

وب گردی