مدیریت فضای سایبری کشور یکپارچه می‌شود

معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات از اجرای طرح مدیریت یکپارچه امنیت اطلاعات برای ۴ نهاد حاکمیتی فعال در حوزه امنیت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سید هادی سجادی در مورد تجمیع فعالیت نهادهای حاکمیتی در حوزه امنیت سایبری اظهار داشت: موضوع تجمیع مطرح نیست اما قرار است در قالب طرح مدیریت یکپارچه، موضوع هم پوشانی موجود در بخش امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور حذف شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز متعددی در حوزه امنیت سایبری در کشور فعال هستند اضافه کرد: هم اکنون ۴ سازمان حاکمیتی از جمله سازمان پدافند غیرعامل، پلیس فتا، مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری و معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارند که با اجرای مدیریت یکپارچه امنیت اطلاعات، تقسیم کار ملی برای این ۴ نهاد صورت می گیرد.

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید براینکه در این طرح، حذف موازی کار و هم پوشانی و اجرای تقسیم کار ملی دیده شده است گفت: تمامی نهادهای حوزه امنیت اطلاعات، مطابق با سند راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات – افتا- در حال فعالیت هستند و به دلیل آنکه ممکن است برخی از مفاد این سند ملی، دارای آیین نامه مشخصی نباشد، یک سری همپوشانی اجرایی میان نهادهای مرتبط با این حوزه دیده می شود.

سجادی با تاکید براینکه باید از تمامی ظرفیتهای مدنظر کشور در این بخش استفاده کرد افزود: وظایف نهادهای حاکمیتی روشن است اما پرداختن به موضوع مهم امنیت اطلاعات، نیازمند یک تقسیم کار ملی مبتنی بر اسناد ملی است.

وی گفت: موضوع مدیریت یکپارچه امنیت فضای تبادل اطلاعات قرار است در شورای عالی فضای مجازی کشور برای سیاستگذاری مطرح و سپس به دستگاههای مرتبط ابلاغ شود.

معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران این موضوع که آیا قرار است سازمانی تحت عنوان سازمان تهدیدات سایبری در کشور شکل گیرد را رد کرد و گفت: مدیریت یکپارچه امنیت اطلاعات به معنای تجمیع نهادهای مرتبط نیست و هر سازمان قرار است به فعالیت خود ادامه دهد اما تقسیم کار صورت می گیرد.

20103

کد خبر: 500677

وب گردی

وب گردی