ثبات سیاسی یک جامعه منوط به امنیت است

به مناسبت هفته نیروی انتظامی نشست علمی- تخصصی بررسی راهکارها و شیوه های پلیس و دانشگاه در پیشگیری از وقوع جرم در راستای جشنواره پنجره مهر با حضورسرهنگ شمس معاونت فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران، در سالن دکتر حسابی واحد رودهن برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، میرهاشمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: این نشست حسب نیاز و برای تعامل نیروی انتظامی و دانشگاه برای کاهش آسیب های اجتماعی بوده و اینکه نیروی انتظامی چگونه می تواند با دانشگاه برای کاهش آسیب های اجتماعی تعامل داشته باشند.

وی گفت: مطمئناً تصمیم گیری هایی که به صورت تخصصی و مبتنی بر متدولوژی و اصول علمی باشد نتایج مفیدی را هم به دنبال خواهد داشت.

مردم سرمایه های اجتماعی هستند

سرگرد شیرمحمدی گفت:مردم سرمایه های اجتماعی هستند و نمره قبولی که ما می گیریم از نمره اعتمادی است که مردم به ما می دهند.

رئیس اداره برآوردومطالعات اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: در هزاره جدید در بحث برخورد با جرائم بیشتر رویکرد پلیس از جنبه دانش بنیان بوده و ما به دنبال این هستیم که در راستای ارتقاء سطح آگاهی های جامعه گام برداریم و بسترهای پیشگیری اجتماعی را فراهم کنیم .

وی افزود: جشنوارهپنجره مهر نزدیک به 5 ماه است که در شرق استان تهران به صورت پایلوت برگزار شده و بیشتر آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است در حوزه بحث پیشگیری و درمان اعتیاد به مواد مخدر بوده و هدف ما فراهم آوردن بسترهایی است که بتوانیم با ایجاد وحدت رویه در بین سازمان های دولتی و غیر دولتی مسیری راپیش بگیریم که هم روشن باشد و هم این معضل را به حداقل ضرر رسانیم.

شیرمحمدی در ادامه گفت: در بحث مسئله کاهش آسیب های اجتماعی خانواده، مدرسه و جامعه نقش کلیدی را دارند. قطعاً می دانیم هر جا که جمعیت انسانی باشد جرم و جرائم را هم با خودش همراه دارد. ما به دنبال این هستیم که در طرح های تحقیقاتی در تالیفات در مقالات و همچنین در نظرسنجی هایی که صورت می گیرد یا کرسی های آزاد اندیشی فضای برخورد با مسائل و جرایم را به صورت ریشه ای و علمی دنبال کنیم.

سرگرد شیرمحمدی گفت: ثبات سیاسی یک جامعه منوط به امنیت است و بابت این امنیت ما امروز در عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید افتخار کنیم در جایی که سایر کشورهای همسایه ما واقعاً از لحاظ امنیت دچار بحران هستند مرزهای ایران اسلامی ما امن ترین مرزهاست و در داخل جامعه نیز آرامشی که وجود دارد نویدبخش امنیت است که مرهون خون شهدای و جانبازان عزیز ماست.

در ادامه مسئولین نیروی انتظامی و اساتید گروه روان شناسی و علوم اجتماعی نقطه نظرات خود را در رابطه با موضوع ارائه دادند و مقرر گردید با این نشست ها همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی انتظامی تداوم داشته باشد.

20101

کد خبر: 500682

وب گردی

وب گردی