راه اندازی مرکز تحقیقات مهندسی در پزشکی و بیولوژی توسط واحد علوم و تحقیقات

مرکز تحقیقات مهندسی در پزشکی و بیولوژی به منظور حل مشکلات و مسائل حوزه پزشکی در غالب ارائه طرح ها و پروژه های دانشجویان و اساتید و توسط دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، مجید پولادیان رئیس دانشکده مهندسی پزشکی این واحد از راه اندازی مرکز تحقیقات مهندسی در پزشکی و بیولوژی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این مرکز با هدفمندسازی پایان نامه ها و رساله های دانشجویان در جهت رفع نیازها و معضلات حوزه پزشکی و بیولوژی کمک شایانی به جامعه مهندسی و پزشکی خواهد کرد.

وی به تشکیل دو تیم رباتیک (ACMG) در حوزه مهندسی پزشکی اشاره کرد و تصریح کرد: علم رباتیک کاربردهای فراوانی دارد و در مهندسی پزشکی این علم می تواند کمک شایانی به بهینه سازی تجهیزات پزشکی کند. بر همین اساس و با توجه به ظرفیت های علمی بالای دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات درصدد تشکیل تیمهای رباتیک مرتبط با علم پزشکی است.

دکتر پولادیان از راه اندازی رشته ها و گرایشهای جدیدی نظیر بایو مکاترونیک، بایوسیویل، در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و افزود :برای اولین بار در ایران رشته های بایو مکاترونیک و بایو سیویل ( مهندسی عمران در حیطه پزشکی و بیولوژی و سازه های بیمارستانی و کلینیکی) در این دانشکده و همچنین رشته های مهندسی بافت، رباتیک پزشکی و انفورماتیک پزشکی نیز از جمله رشته هایی است که به زودی در مقاطع تحصیلات تکمیلی راه اندازی می شوند.

رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات به لزوم راه اندازی شرکتهای دانش بنیان اشاره کرد و گفت: طرحهای بسیاری در این دانشکده از سوی دانشجویان و اساتید ارائه شده اند که قابلیت تبدیل شدن به شرکتهای دانش بنیان را دارند و البته اولویت با طرح های زودبازده، کاربردی و سودمند است.

دکتر پولادیان با اعلام اینکه دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات به عنوان کانون مسابقات تخصصی مهندسی در پزشکی و بیولوژی قرار گرفته است، تصریح کرد: این مسابقات برای اولین بار و به همت دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم تحقیقات در آینده ای نزدیک برگزار می شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته 7 عضو هیأت علمی جوان و نخبه به جمع اساتید تمام وقت این دانشکده اضافه شده اند، امسال نیز به دنبال جذب 18 عضو هیأت عملی دیگر هستیم.

20101

کد خبر: 500685

وب گردی

وب گردی