همکاری بهزیستی و آمموزش و پرورش استثنایی برای گسترش فعالیت آموزشی و توانبخشی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه معلولیت مشکل جامعه است، گفت: با هم افزایی در راستای پیگیری و احصا حقوق گروه هدف از جمله سهم ۳ درصدی استخدام معلولان و ... قدم برداریم.


به گزارش ایسکانیوز ، «مجید قدمی» معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تمامی همکاری‌های مشترک در راستای ارائه بهتر خدمات به گروه‌های هدف است به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه بهترین مردم کسی ات که به مردم بیشتر سود رساند، گفت: همیشه میزان سودمندی ملاک بهتر بودن است؛ چنانکه در جمهوری اسلامی نیز شعار عدالت‌محوری است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با بیان اینکه جامعه با عده‌ای روبروست که با دیگران متفاوت است، افزود: معلولیت مشکل فرد نیست، بلکه مشکل جامعه است بنابر این باید زمینه‌ اشاعه بهداشت خانواده و جامعیت در ارائه خدمات را همراه با دیگر دستگاه‌های دولتی فراهم کنیم.

او با تاکید بر تدوین برنامه‌ریزی منسجم مبتنی بر استان‌های مورد حمایت، گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با 120 هزار دانش‌آموز در 7 گروه خدمت‌رسانی می‌کند که باید با مجموعه‌ای از بایدها و تبادل اطلاعات حرکت را آغاز کنیم و با هم‌افزایی در راستای پیگیری و احصاء حقوق گروه هدف از جمله سهم 3 درصدی استخدام معلولان و ... قدم برداریم.

سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با 120 هزار دانش‌آموز در 7 گروه خدمت‌رسانی می‌کند

توانمندسازی کودکان و نوجوانان و بازگشت آنها به حلقه اجتماع

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان آموزش و پرورش استثنائی بر تقویت ارتباط‌های بین‌بخشی در راستای گسترش کمی و کیفی خدمات تاکید کرد و گفت: با ورود خدمات توانبخشی به مدارس استثنایی می‌توانیم بار سوء معلولیت را کنترل کنیم و در راستای توانمندسازی کودکان و نوجوان قدم برداریم تا به حلقه اجتماعی برگردند.

انوشیروان محسنی‌بندپی در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان آموزش و پرورش استثنائی، ضرورت توسعه فعالیت‌های آموزشی، تربیتی، پیشگیری، بهداشت، توانبخشی و حمایتی مورد نیاز گروه‌های هدف و اهمیت تقویت ارتباط‌های بین‌بخشی در راستای گسترش کمی و کیفی را از اهداف آغاز این همکاری مشترک عنوان کرد.

بند پی با بیان اینکه دو راهبرد بهزیستی پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت و ارائه خدمات تخصصی بالاخص در بحث توانبخشی است، افزود: در راستای پیشگیری تمام سعی ما آگاه‌سازی جامعه و ارائه برنامه‌های تخصصی است تا بتوانیم بسیاری از معلولیت‌ها را اهش یا متوقف کنیم.

رییس سازمان بهزیستی ادامه داد: بهزیستی در مقابل زایش کودکان با اختلالات متابولیکی مداخلات بهنگام و غربالگری و در مرحله تشخیص ارائه خدمات توانبخشی را در دستور کار خود قرار داده است؛ چراکه معتقدیم سنین اولیه زندگانی برای تشخیص بسیار با اهمیت است چنانکه کودکان مبتلا به اوتیسم و معلولیت ذهنی با شناسایی به موقع اثربخشی خدمات و کاهش آسیب را به همراه دارد.

محسنی‌بندپی در پایان با بیان اینکه ارگان‌های دولتی از ظرفیت ارزشمند و دی‌قیمتی برخوردار است، بر همکاری و هم‌افزایی بیشتر تاکید کرد و گفت: بهزیستی با ورود خدمات به مدارس بالاخص استثنایی می‌تواند بار سوء عقب‌ماندگی جسمی و حرکتی را قابل کنترل کند و در راستای توانمندسازی آنها اقدام کند تا به حلقه اجتماعی برگردند.

بهزیستی با ورود خدمات به مدارس بالاخص استثنایی می‌تواند بار سوء عقب‌ماندگی جسمی و حرکتی را قابل کنترل کند و در راستای توانمندسازی آنها اقدام کند تا به حلقه اجتماعی برگردند.

105105

کد خبر: 500748

وب گردی

وب گردی